Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Mobilność zwiększa efektywność pracy

Rozwiązania chmurowe umożliwiają firmom sprawniejszą obsługę klienta, niezależnie od miejsca, w którym ci wykonują zadania – pisze „Puls Biznesu". Przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce nie stosują ich często, bo preferują kontakt osobisty.


Autor: Puls Biznesu / PAP
Data: 04-10-2017, 08:24
fot. shutterstock

O tym, że najchętniej wybieraną przez polskich przedsiębiorców formą komunikacji z klientem jest bezpośredni kontakt" - świadczą wyniki badań przeprowadzonych przez pracownię Ipsos MORI na zlecenie Microsoftu.

O wyższości tej formy kontaktu z klientem przekonanych jest 33 proc. rodzimych przedsiębiorców - wynika z sondażu.

"Reprezentanci firm z Europy najczęściej prowadzą korespondencję e-mailową (34 proc. wskazań). W Polsce ten sposób wybrało 28 proc. uczestników badania" - czytamy w artykule.

"Choć pracownicy MSP w Polsce preferują bezpośrednie spotkania z klientami, warto, aby podczas ich trwania korzystali z rozwiązań chmurowych. Dzięki temu w czasie rzeczywistym mogą sięgać po istotne dane, do których mają bezpieczny dostęp i nie muszą wracać po nie do biura. Ponadto dzięki nowoczesnym technologiom przedsiębiorcy mogą chociażby współtworzyć dokument zamówienia z klientem, przeprowadzić prezentację na żywo czy zaprosić na spotkanie innego pracownika przez Skype'a" - argumentuje w wypowiedzi dla "Pulsu Biznesu" Tomasz Dorf, odpowiedzialny za sektor małych i średnich przedsiębiorstw w polskim oddziale Microsoftu.

Elastyczny i mobilny styl pracy ("badania wykazały, że tylko połowa reprezentantów MSP pytanych o miejsce kończenia swych codziennych obowiązków służbowych wskazała siedzibę firmy") to domena nie tylko sektora nowoczesnych usług czy start-upów, ale również tradycyjnych biznesów - podsumowuje "Puls Biznesu". 

© Portal Spożywczy 2019-10-18 01:03:19