Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Chata Polska: Social media zwiększają rozpoznawalność marki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 07-12-2017, 13:17
Joanna Bytner Dyrektor Marketingu Chata Polska. Fot. materiały prasowe

Chata Polska aktywnie działa na Facebooku. Nasz profil posiada blisko 20 tys. fanów. Facebook jest dla nas platformą komunikacji. Przez to medium informujemy odbiorców, a więc naszych klientów o ważnych wydarzeniach dla sieci, o promocjach i aktywnościach, w których bierzemy udział - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Joanna Bytner, Dyrektor Marketingu Chata Polska.

- Aktywizujemy też naszych klientów poprzez interakcje w postach, organizujemy konkursy z nagrodami związane z marką.  Zależy nam na tym, by być blisko naszych klientów. Dziś świat jest interaktywny. Klienci szybko szukają informacji i tak samo szybko oczekują odpowiedzi. Facebook jest nowoczesnym narzędziem doskonale wpisującym się w ten trend - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Joanna Bytner Dyrektor Marketingu Chata Polska.

- Profil pełni funkcję informacyjną, poprzez stronę komunikujemy ważne treści, ale też stanowi ona dla nas kolejne źródło informacji o naszej sieci. Dzięki uwagom i pytaniom możemy szybciej reagować na zadane pytanie, możemy także naprawić to, co tego wymaga. Oprócz tego czasem szukamy interakcji i pytamy naszych fanów o samopoczucie, plany na wakacje czy jak spędzają czas wolny - dodaje.

- Dla nas najważniejszą realną korzyścią jest rozpoznawalność marki. Zależy nam na tym, by być w świadomości coraz młodszych klientów, a przez to medium jest to możliwe i realne. Naszym zdaniem cotygodniowe promocje w postaci gazetki są również dobrym zabiegiem promującym ofertę handlową sieci - mówi Joanna Bytner.

- Social media mają ogromny zasięg - to posty z możliwością promocji, udostępnienia, odznaczenia na zdjęciach. Dziś wiele osób ma swój profil, na którym czynnie komunikuje się. Można szybciej sprawdzić aktualne oferty i zadać pytanie o np. dostępność asortymentu czy godziny otwarcia niż tradycyjnie – przez telefon czy nawet drogą pocztową. Jest to też sposób na złożenie reklamacji lub uwagi - podkreśla Bytner.

Dodaje, że sieć bardzo ceni uwagi klientów oraz kontakt z nimi. - Dotyczy to np. dostępności produktów, uwag dotyczących obsługi, świeżości produktów. Ważne są dla nas pytania o nowe, słabo dostępne produkty, bo dzięki temu widzimy, na co jest zapotrzebowanie na rynku. Tak jak w przypadku poszerzenia asortymentu świeżych ryb w wybranych sklepach naszej sieci - mówi.

Tłumaczy, że komunikacja w social mediach ma tę przewagę, że szybko trafi w świat. Ale należy pamiętać, że narzędzie to należy właściwie wykorzystywać. Skoro zdecydowaliśmy się na prowadzenie profilu, na każde pytanie należy odpowiedzieć. Nie ma pytań mniej lub bardziej ważnych. Ważne, by każda odpowiedź była wyczerpująca, a proponowana pomoc zawsze realna. W sytuacjach kryzysowych liczy się szybkość, a media społecznościowe dają możliwość błyskawicznej komunikacyjnej reakcji. 

- Najczęściej borykamy się z uwagami dotyczącymi jakości obsługi oraz dostępności asortymentu. Na oba problemy reagujemy niezwłocznie, a następnie sprawdzamy, w jaki sposób dana sprawa została rozwiązana, a proponowane kwestie - czy zostały wdrożone i czy klient jest usatysfakcjonowany z rozwiązania problemu, z którym się zwrócił - wyjaśnia.

Jakie plany związane z social media ma Chata Polska na przyszłość? - Chcemy nadal budować swoją markę oraz dbać o to, aby liczba naszych fanów stale rosła. Mamy pomysły na nowe aktywności, chcemy być blisko naszych klientów i docierać do coraz szerszego grona fanów Chaty Polskiej - podsumowuje Joanna Bytner.

© Portal Spożywczy 2017-12-18 12:18:54