Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Kierunki rozwoju oferty piekarniczej w sieciach handlowych i piekarniach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-01-2018, 13:11
fot. shutterstock

– W 2017 roku zaznaczył się wyraźny wzrost znaczenia produktów convenience dla kupujących i sieci handlowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków, ekspert rynku piekarniczego.

W 2017 roku widać było wzrost znaczenia produktów convenience. – W dobie zmian na rynku, planów ograniczenia handlu w niedziele, zmian potrzeb zakupowych Polaków i szybkości życia w miastach kanapki, przekąski i fast food stały się ważnym kierunkiem dla piekarniczej oferty sklepowej. Ciągle wzrasta udział na półce pieczywa pochodzącego z wypieku w piecu w sklepie oraz pojawia się miejsce dla pieczywa specjalistycznego – mówi Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

Dyskonty

Jaki był miniony rok dla dyskontów? – Wydaje się, że dwie wiodące sieci doszły do wysokiego pułapu rozwoju oferty piekarniczej, testują rynek poprzez wprowadzanie produktów BIO, bezglutenowych i produktów powiązanych z akcjami marketingowymi dla konsumentów – podsumowuje rok 2017 rozmówca serwisu portalspozywczy.pl

Supermarkety

Problemy tego konceptu, zdaniem eksperta z Akademii Wypieków, wydają się jeszcze niezakończone. – Brak pomysłów na rozwój oferty piekarniczej widać gołym okiem. Nie wydaje się dobrym wyborem wdrażanie pełnego konceptu opartego na wypieku z ciasta z odroczonego wypieku w sklepie. Zalety przegrywają z wymaganiami technologią i brakiem ludzi do pracy. To koncept sprawdzający się bardziej w sklepie firmowym piekarni / u producenta – twierdzi.

– Tu spodziewałbym się szukania przez sieci bonusów, pieniędzy na gazetkę i dodatkowych rabatów od piekarni i dostawców – dodaje.

Andrzej Piętka zwraca też uwagę na rozwój Dino. – Nowy koncept się sprawdza się i daje widoczny rozwój sieci. Pytanie pojawia się tylko jedno. Czy potencjał związany z zakupem pieców do sklepów przyniesie im również pomysł dobrego konceptu piekarniczego w całej sieci sklepów? Mają potencjał, aby tak się stało – zaznacza.

Hipermarkety

Ten segment, według Andrzeja Piętki, ciągle szuka pomysłu na rozwój i przyciągniecie kupujących klientów, ale również pracowników na etat. – Francuskie sieci hipermarketów lepiej radzą sobie z funkcjonowaniem niż inne, ale ciągle nie dostrzegają kilku dobrych rozwiązań w pobudzeniu sprzedaży pieczywa i wyrobów cukierniczych, jakie są w ich zasięgu – mówi.

Piekarnie

Największe piekarnie przemysłowe w Polsce zaczynają mieć coraz bardziej podobną ofertę – uważa ekspert Akademii Wypieków. – Piekarnie inwestują ciągle w sklepy firmowe i nowe technologie produkcyjne. Coraz więcej piekarni ma problem z ludźmi do pracy. Widać też regionalnie, które piekarnie lepiej sobie radzą na rynku, a które nie mają pomysłu na rozwój firmy – podsumowuje rozmówca serwisu portalspozywczy.pl.

© Portal Spożywczy 2018-04-24 05:32:31