Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Biedronka wprowadza produkty ekologiczne pod marką własną goBio

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 10-01-2018, 12:49
fot. materiały prasowe

Biedronka rusza z nową ofertą produktów bio z unijnym logo rolnictwa ekologicznego. Od 11 stycznia br. pod hasłem „Natura może być z nas dumna” w sklepach pojawią się artykuły marki goBio, której asortyment z czasem będzie jeszcze rozszerzany.

Marka goBio to na początek ok. 20 produktów, takich jak: mleko, jaja, jourt naturalny, ser żółty Gouda, miód, makarony (penne, fusilli, spaghetti), oliwa extra virgin, ryż (jaśminowy i basmati) oraz warzywa i owoce. Część z nich trafi od razu do stałego asortymentu sieci. Wszystkie produkty z linii goBio posiadają unijne logo rolnictwa ekologicznego potwierdzające, że oznaczone nim produkty żywnościowe zostały wytworzone zgodnie ze ścisłymi przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt, i są pod tym kątem systematycznie sprawdzane.

Wartość rynku żywności ekologicznej w Polsce wynosi już ok. 900 mln zł i każdego roku rośnie o ponad 100%. Jednocześnie stale rośnie poziom życia i optymizm Polaków, zasobność ich portfeli, a najważniejszą dla nich kwestią niezmiennie pozostaje zdrowie. Jednocześnie aż 77% Polaków wierzy w prawdziwość stwierdzenia: „Jesteś tym, co jesz”, a 62% z nich jest w stanie zapłacić więcej za produkty z krótką listą składników. Analizując te trendy oraz przeprowadzając własne badania, Biedronka kontynuuje rozwój oferty bio, wprowadzając dedykowaną mu marką własną goBio.

– Biedronka pozostaje sklepem pierwszego wyboru dla ponad 80% Polaków. Dlatego jest dla nas bardzo ważne, aby mogli oni znaleźć w naszych sklepach produkty odpowiadające ich codziennym potrzebom i stanowiące podstawę ich diety, również w wersji bio – mówi Michał Gontarz, dyrektor działu zakupów marki własnej JMP.

Wprowadzenie nowej linii produktów goBIO stanowi kolejny etap rozwoju oferty Biedronki w kategorii żywności ekologicznej. Od kilku lat w stałym asortymencie sieci dostępne są ekologiczne owoce i warzywa, z których największą popularnością wśród klientów cieszą się marchew i jabłka. Ich dostawcą jest m.in. firma Awex współpracująca z Biedronką od 2004 roku, która produkty bio oferuje już od ponad 3 lat. – Pojawienie się produktów bio w sklepach sieci handlowych spowodowało wzrost dostępności tych artykułów dla przeciętnego konsumenta oraz przyczyniło się do zwiększenia świadomości w zakresie prawidłowego żywienia – podsumowuje Agnieszka Maniewska z działu jakości Awex.

Promocję produktów goBio mają zapewnić dedykowane materiały dostępne w sklepach takie jak folder czy ulotka oraz specjalne zawieszki na produktach, a także działania w Internecie.

© Portal Spożywczy 2018-01-23 07:42:54