Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Unibail-Rodamco: Za nami bardzo intensywny rok

  • Autor: portalspozywczy
  • Data: 10-01-2018, 14:46
fot. Arkadia

Unibail-Rodamco skończył 2017 rok jedną z największych transakcji na światowym rynku nieruchomości. Firma dokonała zakupu na kwotę 24,7 mld dolarów całego portfela nieruchomości należących do prestiżowej Grupy Westfield.

W tym roku polskie portfolio centrów handlowych poszerzyło się o nowo otwarty projekt Wroclavia we Wrocławiu. Jednocześnie firma Unibail-Rodamco zrealizowała swój plan związany z powiększeniem oferty warszawskiej Arkadii, która zyskała nową restauracyjną przestrzeń – Grand Kitchen.

Jak podsumowuje grupa, jednym z najistotniejszych dokonań Unibail-Rodamco w 2017 roku był zakup całego portfolio nieruchomości należących do grupy Westfield. Tym samym francuska firma, będąca pionierem na europejskim rynku deweloperskim, stała się globalnym potentatem przejmując projekty znajdujące się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

– Przejęcie firmy Westfield to naturalne rozszerzenie strategii Unibail-Rodamco polegającej na koncentracji, zróżnicowaniu oraz innowacji. Transakcja wzbogaca nasz portfel o atrakcyjne rynki Londynu oraz najzamożniejszych regionów USA. Dzięki tej akwizycji i wsparciu doświadczonych specjalistów z obu firm stworzymy wyjątkową platformę centrów handlowych najwyższej jakości. Jesteśmy zdania, że ta transakcja stanowi fascynującą szansę dla obu naszych firm i możliwość osiągnięcia korzyści niedostępnych przed przejęciem – mówi Christophe Cuvillier, Przewodniczący Zarządu i CEO Unibail-Rodamco.

Wartość transakcji wyniosła 24,7 mld dolarów; 56 ze 104 aktywów to flagowe, reprezentacyjne centra handlowe.

Nowy wrocławski projekt

W 2017 roku powiększyło się także polskie portfolio Unibail-Rodamco. 18 października otwarto nowoczesne centrum handlowo-biurowe zintegrowane z dworcem autobusowym Wroclavia. W pierwszym miesiącu funkcjonowania centrum odwiedziło 1,25 mln osób, a najemcy wciąż odnotowują znaczące obroty w skali całej Polski - informuje grupa.

Aż 18 proc. powierzchni najmu Wroclavii zostało przeznaczone na rozrywkę i gastronomię. Na poziomie +2, w sąsiedztwie całorocznych zielonych ogrodów, powstała strefa Grand Kitchen z potrawami z całego świata, serwowanymi przez najlepsze międzynarodowe i lokalne restauracje. Na tym samym poziomie znajduje się też 20-salowe kino Cinema City z pierwszym w mieście IMAX-em oraz jedyna we Wrocławiu sala zabaw Fikołki. Najemcy Wroclavii zostali dobrani w sposób umożliwiający zaspokojenie potrzeb wszystkich klientów, poprzez zaproponowanie szerokiego wyboru różnych marek, zarówno premium, jak i sieciowych. Ogromnym atutem projektu stały się sklepy niedostępne dotąd w mieście, m.in.: Steve Madden, Forever 21, Uterqüe, Estée Lauder, Run Colors, Lacoste, Loft 37 czy Sfera.

Budowa centrum handlowego Wroclavia trwała dwa i pół roku, od kwietnia 2015 r. W wyniku wartej 240 mln Euro inwestycji powstał imponujący, wielopoziomowy i wielofunkcyjny obiekt z podziemnym dworcem autobusowym.

Arkadia ze strefą Grand Kitchen 

W ostatnich tygodniach roku warszawska Arkadia zyskała nową restauracyjną przestrzeń, usytuowaną na pierwszym piętrze – Grand Kitchen. Do tej pory na jej terenie otworzyło się jedenaście lokali, a dwunasty ruszy niebawem. Największym najemcą strefy jest Azia Concept – dwupoziomowy lokal o powierzchni ponad 1100 mkw., posiadający zewnętrzny taras. Kolejną co do wielkości restauracją w strefie jest pierwszy w Polsce koncept Black Burgers o powierzchni 590 mkw. Klienci mają też do swojej dyspozycji lokale gastronomiczne, restauracje i kawiarnie: Fenicja, Zielona, Lalka, Pizza Hut, Starbucks, Café Vincent, Consonni, La Manga i Nadziane. Z kolei niebawem w Grand Kitchen pojawi się restauracja z menu kuchni południowych Indii. Cała strefa wypełniona jest naturalną zielenią i światłem, a starannie zaplanowana aranżacja zachęca do spotkań w gronie najbliższych i spędzania wolnego czasu przy degustacji dań wybranej kuchni.

Ambasadorem strefy został popularny kucharz Grzegorz Łapanowski. W jej obrębie, wspólnie z Fundacją „Szkoła na widelcu”, od października realizowane są cotygodniowe warsztaty kulinarne dla najmłodszych, mające na celu wzmocnienie prozdrowotnych postaw u dzieci i młodzieży. Uczestnicy warsztatów przygotowują pełnowartościowe posiłki, jednocześnie świetnie się bawiąc. Łącznie zaplanowanych jest 200 warsztatów przez 50 tygodni z rzędu.

Flagowe salony w Arkadii

W ramach rozbudowy Arkadii zostały otwarte nowe sklepy. Wśród nich pojawił się salon kultowej marki Victoria’s Secret w pełnym koncepcie, niedostępnym dotychczas w Polsce. Klienci mogą też zrobić zakupy w salonie Empik w nowatorskiej odsłonie, ponieważ w obrębie sklepu zostały zainstalowane m.in. interaktywne urządzenia multimedialne pełniące funkcję personalnego doradcy klienta oraz duże ekrany prezentujące aktualności ze świata kultury i rozrywki. Zmian doczekał się również salon Smyk. W nowym koncepcie tej marki znalazła się m.in. Fabryka Miśków. Ponadto znaczące zmiany przeszedł sklep H&M, który w wyniku rozbudowy zyskał dział H&M Home, a także trzeci poziom, i tym samym stał się flagowym sklepem marki w kraju. Tego lata na terenie Arkadii został otwarty również pierwszy w Polsce salon Nissa z modą damską. Do oferty dołączyła również popularna amerykańska marka odzieżowa Forever 21 we flagowym koncepcie, a także salon Run Colors z obuwiem sportowych marek.

Nowi projektanci w Galerii Mokotów

Warszawa stała się trzecim po Sztokholmie i Nicei miastem na mapie centrów Unibail-Rodamco, gdzie spółka zdecydowała się na otwarcie unikalnej strefy łączącej modę, sztukę i design – The Designer Gallery. W przestrzeni na pierwszym poziomie w Galerii Mokotów obejmującej powierzchnię ponad 3 tys. mkw., pojawiły się długo oczekiwane, niedostępne do tej pory w Polsce światowe marki modowe, np.: Uterqüe, &Other Stories czy pierwszy w Polsce Butik Dior. Pośród pop-up stores w The Designer Gallery znalazły się m.in. autorskie marki: MMC, Zofia Chylak, Zuzanna Kuczyńska, Le Petit Trou, 303 Avenue, Mako czy Wishbone. W nowej przestrzeni obecni są także polscy projektanci o ugruntowanej już pozycji pośród fanów rodzimego designu – jak Bohoboco, Bizuu, Lidia Kalita, Robert Kupisz czy La Mania. Rosnące zainteresowanie klientów sprawiło, że oferta strefy jest sukcesywnie poszerzana. 

© Portal Spożywczy 2018-07-16 12:49:15