Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Tesco odbiło się od dna, wzrosła sprzedaż LFL - także w Polsce

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 11-01-2018, 11:03
fot. Shutterstock

Tesco odnotowało wzrost sprzedaży LfL o 2,2 proc. w Wielkiej Brytanii i Irlandii w okresie obejmującym 19 tygodni, zakończonym w dniu 6 stycznia. W Europie Środkowej odnotowano wzrost sprzedaży LfL o 0,6 proc. Tesco osiągnęło także wzrost sprzedaży porównywalnej w Polsce, co jest szczególnie ważne w kontekście trudnego, konkurencyjnego rynku. Czechy i Słowacja osiągnęły dobre wyniki dzięki inwestycjom w unowocześnianie sklepów detalisty. Sprzedaż całkowita po stałym kursie w Europie Środkowej była niższa o 1 proc.

W III kw. 2017/2018 sprzedaż LfL Tesco w Wielkiej Brytanii wzrosła o 2,3 proc., a w Irlandii aż o 3,3 proc., co jest najlepszym wynikiem sieci od ponad pięciu lat. Sprzedaż LfL w okresie świątecznym w wielkiej Brytanii wzrosła 1,9 proc., a w Irlandii o 4 proc. Sprzedaż całkowita w Wielkiej Brytanii i Irlandii była w sumie wyższa o 2,5 proc. O tyle samo wzrosła w okresie 19 tygodni 2017/18.

W Europie Środkowej wzrost sprzedaży LfL wyniósł 0,8 proc., a sprzedaż przedświąteczna LfL była wyższa o 0,2 proc. Jenak sprzedaż całkowita w III kw. 2017/18 była niższa o 0,8 proc.

Najgorzej Tesco radzi sobie w Azji, gdzie po 19 tygodniach roku finansowego 2017/18 sprzedaż LfL była niższa o 11,1 proc. (spadek o 9,6 proc. w III kw. 2017/18, spadek o 13,8 proc. w okresie świątecznym).

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

© Portal Spożywczy 2018-10-22 09:23:26