Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Branża mięsna może pozwolić sobie na mniej fantazji w social mediach

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 16-04-2018, 14:39
Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe

- Są branże, które ze względu na swoją specyfikę, wymuszają na osobach odpowiedzialnych za strategię i działania w mediach społecznościowych wychodzenie poza schematyczne działania. Jedną z takich branż jest bez wątpienia branża mięsna, która może pozwolić sobie na znacznie mniej komunikacyjnej fantazji. Marketingowcy nazywają takie branże branżami trudnymi albo wymagającymi - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee.

Patrycja Ogrodnik wskazuje, że social media, w zależności od kategorii produktowej oraz grupy odbiorców, zawsze pełniły i pełnią odmienne role w działaniach komunikacyjnych.

- Użytkownicy mediów społecznościowych lubią oglądać produkty takie jak biżuteria, ubrania czy elektronika. Nie bez przyczyny najpopularniejszymi kategoriami produktowymi na Facebooku są odzież i akcesoria, filmy i książki oraz sprzęt AGD/RTV. By przykuć wzrok i zdobyć serca konsumentów branża mięsna musi stawiać na unikalną komunikację, jednak by można było ją stworzyć niezbędny jest solidny research, jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań - dodaje.

Brand Manager Agencji Freebee nie ukrywa, że przed wejściem z komunikacją marki z branży mięsnej w media społecznościowe należy dobrze poznać dotychczasowe działania konkurencji.

- Działanie takie pomoże zorientować się które obszary i działania mają duży potencjał zasięgowy oraz w jaki sposób najlepiej angażować odbiorców, a jednocześnie pozwoli uniknąć popełnianych już wcześniej błędów. Po dokonaniu analizy działań konkurencji należy przygotować strategię i zestaw wartości, które marka mięsna chce przekazywać i za pomocą jakich narzędzi - mówi.

Ogrodnik wskazuje, że rola mediów społecznościowych w branży mięsnej jest tak samo istotna jak w przypadku całej branży spożywczej.

- Social media dają ogromne możliwości. Celem działań przy użyciu tego narzędzia nie jest sama konwersja, ale również budowanie pozytywnego wizerunku oraz zwiększanie rozpoznawalności marki na tle konkurencji. W Polsce branża mięsna nadal najczęściej do komunikacji swojej marki czy produktów wykorzystuje Facebooka. Instagram i YouTube są wykorzystywane przez marki w kontekście współpracy z influencerami, gdzie produkt jest elementem „posta” czy video, a nie jego głównym bohaterem - dodaje.

Ekspertka zauważa, że wykorzystanie wideo inaczej wygląda w przypadku marek z branży mięsnej, które stawiają na ekologiczną żywność.

- Nagrania wideo w ich przypadku mogą pełnić rolę edukacyjną. Za takimi markami często stoi szersza idea oraz wizja np. dbania o środowisko. Dobrze jest wtedy edukować oraz mówić o tym, jak marka może realnie wpływać na zmianę świata konsumenta. YouTube jest do tego idealnym narzędziem – warto, aby marki z branży mięsnej zaczęły z tego korzystać - dodaje.

Czy branży mięsnej wolno w mediach społecznościowych więcej czy mniej niż innym producentom żywności? Jakie sytuacje kryzysowe czekają na firmy mięsne w social media i jak ich uniknąć? Zapraszamy do lektury analizy w naszej Strefie Premium.

© Portal Spożywczy 2018-09-21 19:17:38