666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Mintel: 4 globalne trendy na rynku pieczywa

– Globalny rynek pieczywa ulega ciągłej transformacji, z naciskiem na oferowanie wyższej jakości produktów, które wpisują się w koncept czystej etykiety oraz oferują wzmocnione profile odżywcze. Konsumenci poszukują szczegółowych informacji na temat receptur produktów oraz ich pochodzenia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 17-04-2018, 16:13
fot. shutterstock

Czysta etykieta

Według danych firmy Mintel, na rynku polskim siedmiu na dziesięciu respondentów przyznaje, że informacje dotyczące pochodzenia składników zawartych w pieczywie (i innych wypiekach) są dla nich ważne. Jest to spójne z jednym z globalnych trendów Mintel na 2018 rok dla branży spożywczej, który został opisany jako Pełna Jawność i podkreśla rosnące znaczenie przejrzystości dla budowania i podtrzymywania zaufania do marek.

Produkty organiczne

Wraz z poszukiwaniem uproszczonych i ulepszonych list składników rośnie zainteresowanie wariantami organicznymi.

– Na rynku polskim 45% konsumentów pieczywa uważa, że warto zapłacić więcej za produkty organiczne. W skali globalnej marki adekwatnie reagują na zmiany w oczekiwaniach poprzez coraz bardziej aktywne inwestycje w tym segmencie. W ciągu pięciu lat do grudnia 2017 roku odnotowano rosnący udział innowacji pozycjonowanych jako organiczne we wszystkich globalnych wdrożeniach w kategorii pieczywa i wyrobów piekarniczych, przy czym Niemcy odpowiadały za największy odsetek organicznych nowości w tym okresie (20%) – tłumaczy Honorata Jarocka.

Nawiązanie do tradycji

Jak podkreśla Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel, ważnym obszarem wokół którego dokonuje się innowacji, jest również pozycjonowanie rzemieślnicze, z rosnącym znaczeniem wariantów silnie nawiązujących do tradycji, z wykorzystaniem zakwasu w recepturach.

Nowe składniki

Honorata Jarocka dodaje, że marki coraz chętniej wykorzystują ziarna i pradawne zboża oraz eksperymentują ze składnikami warzywnymi, owocami, ziołami i przyprawami, a także mąkami niezbożowymi.

Mintel wskazuje trzy przykłady innowacji wpisujących się w powyższe trendy:

pain bio.jpg

Pema Pain Bio, Niemcy – organiczny chleb wielozbożowy z czystą etykietą:  ograniczona liczba składników, tj. zboża, woda, drożdże i sól; źródło: Mintel

bezle.jpg

 

Remeslná Kolackova Pekárna, Czechy - organiczny chleb bezglutenowy z rzemieślniczej piekarni; źródło: Mintel

 

pro.jpg

Profusion, Wielka Brytania – organiczny i bezglutenowy chleb z kurkumą; źródło: Mintel

 

 

© Portal Spożywczy 2020-02-22 23:32:34