Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyrektor generalny PPL Koral o trendach na rynku lodów w tegorocznym sezonie

PPL Koral, producent lodów takich marek jak m.in. Koral oraz Bracia Koral ocenia, że w tym sezonie popyt na lody będzie stale rósł, a głównym punktem zainteresowania konsumentów będzie segment premium - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 23-04-2018, 10:12
fot. Shutterstock

Pełny wywiad można przeczytać w strefie premium: „Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral o planach i inwestycjach firmy oraz o trendach na rynku lodów (wywiad)”.

- Dane, którymi dysponujemy wskazują jednoznacznie na fakt bogacenia się społeczeństwa – w latach 2005-2015 średnie wynagrodzenie miesięczne wzrosło o 64 proc., a miesięczne środki na wydatki konsumpcyjne na jednego członka rodziny o 82 proc.. Pozytywne konsekwencje tych danych nie ominą też rynku lodów, dlatego przewidujemy, że również w tym sezonie popyt na lody będzie stale rósł, a głównym punktem zainteresowania klientów będzie segment premium - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.

 

- Mam na myśli nie tylko branżę lodową, ale cały rynek FMCG w naszym kraju. W związku z tym na pewno każdy producent będzie starał się eksperymentować z nowymi kompozycjami smakowymi i formą opakowania lodów, aby trafić w gusta konsumentów i zainteresować ich nowym pomysłem - dodaje.

- Trendem będzie również rozwój kanału HoReCa, na który zawsze duży wpływ ma większa zamożność konsumentów, czyli częstsze podróże oraz chęć spędzania czasu w plenerze poza domem na relaksie i rozrywce – mówi również Mariusz Jurek.

I wskazuje, że PPL Koral planuje kolejne duże inwestycje zarówno w rozbudowę i modernizację istniejącego parku maszynowego, jak też w zakup nowych ultranowoczesnych linii produkcyjnych, które są opracowywane specjalnie na zamówienie z niestandardowymi modyfikacjami. A to wszystko po to, aby mieć zaplecze technologiczne do tworzenia nieszablonowych projektów lodowych.

Podkreśla, że dla PPL Koral i dla marek Koral oraz Bracia Koral rok 2018 będzie czasem kolejnych nowości. W sezonie 2018 firma przygotowała wiele oryginalnych smaków i niespodzianek zarówno w marce Koral jak i w marce z segmentu premium, czyli Bracia Koral. Będą to nowe smaki jak w przypadku lodów Grand, ale również całkowicie nowy design opakowań jednoznacznie komunikujący, że mamy do czynienia z produktem klasy premium. Dodatkowo firma wprowadza innowacyjne opakowanie – słoik. Będą to pierwsze na rynku polskim lody w słoiczkach, którym po zjedzeniu zawartości można nadać „drugie życie” - „packaging second life”, czyli np. przeznaczyć jako pojemnik na przyprawy, słodycze, zrobić ozdobę na półkę, skarbonkę, czy wykorzystać w inny ciekawy sposób

PPL Koral jest jednym z największych producentów lodów w Polsce, właścicielem marek Koral i Bracia Koral - Lody Jak Dawniej. Oferta firmy obejmuje przede wszystkim lody impulsowe na patyku, w rożku oraz w kubeczkach, a także szeroki wybór lodów w familijnych opakowaniach.

PPL Koral powstała w 1979 roku w Limanowej. Jej założycielami są bracia Marian i Józef Koral. Główną siedzibą zarządu PPL Koral jest Nowy Sącz. Firma posiada dwa  zakłady produkcyjne w Rzeszowie oraz w Limanowej. Sprzedaż lodów Koral prowadzona jest poprzez własną sieć dystrybucji i hurtowni w całej Polsce oraz w krajach UE m.in.: w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii i Litwie.

© Portal Spożywczy 2019-11-22 19:20:19