666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Ekspert: W social mediach klienci szukają konkretnych informacji o produktach

- Klienci, mimo, że w mediach społecznościowych interesują się lżejszymi treściami, muszą być edukowani i szukają konkretnych informacji o produktach. Są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Przemyślana strategia obecności marki w social mediach pomoże uniknąć większości kryzysów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Monika Czaplicka, szefowa agencji social media Wobuzz.


Autor: AT, portalspozywczy.pl
Data: 04-06-2018, 11:01
Monika Czaplicka, szefowa agencji social media Wobuzz, fot. Zosia Puszcz Bugalow Photography

Monika Czaplicka zauważa, że wielu producentów nie ma żadnych profili społecznościowych.

- Ci, którzy je mają najczęściej publikują memy, przepisy i konkursy. Co ciekawe - popularna jest też komunikacja zagraniczna. Np. Morliny mają fanpage po polsku na UK, a Krakus w ogóle prowadzi fanpage po angielsku (na USA). Generalnie producenci mięs traktują social media jako przestrzeń do budowania marki i wspierania rozpoznawalności. Jeśli chodzi o same portale, nie mają żadnych dodatkowych obostrzeń dotyczących obecności niż te, które obowiązują w ogóle w prawie - mówi.

Szefowa agencji Wobuzz zwraca uwagę, że media społecznościowe są bardziej rozrywkowe niż np. reklamy w telewizji, ale to nie znaczy, że należy infantylizować swoją komunikację.

- Sytuacje takie jak problem Sokołowa sprzed kilku lat z Piotrem Ogińskim z Kocham Gotować czy właśnie skandale w innych branżach pokazują, że klienci, mimo, że interesują się lżejszymi treściami, muszą być edukowani i szukają konkretnych informacji o produktach. Są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Przemyślana strategia obecności marki pomoże uniknąć większości kryzysów. Można też obserwować działania marek na innych rynkach - dodaje.

Czaplicka przyznaje, że każda gałąź branży spożywczej ma swoje wyzwania.

- Jajka mają batalie o traktowanie kur, warzywa i owoce mają kwestie opryskiwania, ołowiu czy genetycznych modyfikacji itp. To kolejny znak, że ludzie coraz bardziej patrzą na to, co jedzą, skąd pochodzi. Philip Kotler, jeden ze znanych ekspertów marketingu już ileś lat temu napisał książkę Marketing 3.0, gdzie zwraca uwagę, że produkty są bardzo podobne, jeśli obsługa klienta jest dobrze robiona, to jedynym wyróżnikiem dla marek będą właśnie kwestie społeczne, ideologie itp. Już teraz warto to komunikować, zwracać na to uwagę i wyjść z założenia, że nie jesteśmy zupą pomidorową - nie wszyscy nas muszą lubić. Ale my jako marka musimy szanować wszystkich odbiorców, nawet, jeśli nigdy nie będą naszymi klientami, bo oni też budują nasz wizerunek (czy tego chcemy, czy nie) - dodaje.

Monika Czaplicka - W branży online od 2006 roku. Pra­cuje w swojej agencji social media Wobuzz, a popularność zapewnił jej fanpage „Kry­zysy w social mediach wybuchają w week­endy” czy akcja „Nie czytasz? Nie idę z Tobą do łóżka”. Ma bloga cza​plicka​.eu. Specjalizuje się w kryzysach, hejcie i dbaniu o reputację, a także social sellingu i komunikacji.

W portfolio ma takie marki jak PZU, Empik, Avon, TVN, Medicover, dr. Oetker, Łazienki Królewskie, Universal Music Polska, BGŻ BNP Paribas, Provident, Capgemini czy KRPM.

© Portal Spożywczy 2020-02-22 10:49:32