666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Prezes Organic Farma Zdrowia: Europejskie sklepy z żywnością ekologiczną zmieniają się (wideo)

Jak zmienia się europejski rynek sklepów z żywnością ekologiczną? Dynamika zmiany jest na rynku europejskim niesamowita, w zasadzie od dwóch, trzech lat można zauważyć bardzo silny trend w kierunku otwierania dużych kompleksowych sklepów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.


Autor: Olimpia Wolf, portalspozywczy.pl
Data: 12-09-2018, 10:46
Rozmowa ze Sławomirem Chłoniem, prezesem Organic Farma Zdrowia. Fot. PTWP

 -  Powierzchniowo są to sklepy od 500 do nawet 1000 metrów kwadratowych, czyli podobne do konwencjonalnych dużych supermarketów, w których można zobaczyć kilka tysięcy produktów. Oferta spożywcza takich placówek swoją kompleksowością nie różni się od oferty normalnego konwencjonalnego sklepu, natomiast różni się oczywiście tym, że wszystkie te produkty są w wersji ekologicznej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

 

- Liczba sklepów wielkopowierzchniowych rośnie w poszczególnych krajach. W Niemczech, Francji, we Włoszech i w Hiszpanii, to jest to już absolutnie zauważalne. Do tej pory dominowały małe i średnie sklepy, w tej chwili małe punkty są w zaniku, zaczynają być zamykane, powierzchnia rośnie. Jest jeszcze delikatny wzrost ilościowy w średniej wielkości sklepach o powierzchni między 100 a 200 m2, natomiast procentowo największy przyrost jest w otwieraniu i budowaniu nowych dużych sklepów.

Z czego wynika ta zmiana?

Głównie z tego, że oferta produktów ekologicznych jest w tej chwili ogromna. Na przykład na rynku niemieckim policzono ostatnio, że tych produktów jest 63 tysiące, a więc największy hipermarket nie byłby w stanie pomieścić i pokazać tych wszystkich produktów. To świadczy o tym, że jest już możliwość zapełnienia wielkiego sklepu produktami ekologicznymi, co kiedyś było niemożliwe i nierealne. Z drugiej strony jest popyt ze strony klientów.

Czy na polskim rynku też widać tego typu zmiany?

Tak. Sklepy specjalistyczne zaczynają rosnąć, właściciele tych placówek widzą, że na małej powierzchni można pokazać niewiele produktów, stąd przedsiębiorcy otwierają większe sklepy, starają się zamieniać małe na inne, większe lokale. Również nasza sieć – Organic Farma Zdrowia – podjęła strategiczną decyzję, że nie będziemy otwierali sklepów mniejszych niż 400 m2.

Organic Farma Zdrowia to sieć 35 samoobsługowych delikatesów z produktami ekologicznymi. Firma posiada też sklep internetowy www.organic24.pl realizujący zamówienia wysyłkowe na terenie całego kraju. W pierwszym półroczu 2018 roku sieć osiągnęła sprzedaż w wysokości niemal 50 mln zł, co oznacza wzrost o 6,53% w stosunku do tego samego okresu 2017 roku.

© Portal Spożywczy 2019-12-16 05:35:56