666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Perfetti Van Melle: Konsumenci chętniej sięgają po produkty funkcjonalne

Spożywcze produkty funkcjonalne w ostatnim czasie zyskują w oczach polskich konsumentów. Wybierając produkty spożywcze, coraz częściej zwracamy uwagę już nie tylko na ich smak, ale także dodatkowe właściwości. W przypadku gum zależy nam m.in., aby wspomagały higienę jamy ustnej i działały przeciwpróchniczo oraz żeby skutecznie odświeżały oddech. Za tego typu produkty konsumenci są gotowi zapłacić więcej – podaje Perfetti Van Melle.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 17-09-2018, 12:02
fot. materiały prasowe Perfetti Van Melle

Badania Nielsena pokazują, że coraz więcej konsumentów jest zainteresowanych produktami funkcjonalnymi. Można więc spodziewać się, że rynek ten w Polsce w przeciągu kilku lat nadal będzie dynamicznie się rozwijał, a dostęp do tzw. artykułów „double win” będzie jeszcze łatwiejszy. 

Klienci coraz częściej poszukują nie tylko artykułów, które znają, ale też takich, które oprócz ulubionego smaku zapewniają dodatkowe właściwości i korzystnie wpływających na organizm, np. wspomagających higienę jamy ustnej, podnoszących odporność, czy obniżających poziom cholesterolu.

Według badań Nielsena pt. „Make it healthy” cztery na dziesięć osób uważa, że spożywcze produkty funkcjonalne pomagają w utrzymaniu zdrowego trybu życia. Do ich zakupu nie zniechęca też cena. Aż 35 proc. respondentów twierdzi, że jest w stanie zapłacić za nie więcej.

Konsumenci coraz częściej poszukują produktów funkcjonalnych czyli takich, które zawierają wartość dodaną zaspokajającą ich potrzeby. Przykładami mogą być słodycze z obniżoną zawartością cukru lub słodzone ksylitolem, produkty z dodatkiem witamin podwyższających odporność organizmu, czy odświeżające oddech.

Duży wpływ na to zjawisko ma między innymi rosnąca liczba diabetyków w Polsce, czy aktualna moda na prowadzenie zdrowego i aktywnego trybu życia. Zmiany nawyków i rosnące zjawisko występowania wśród Polaków chorób cywilizacyjnych sprawiają, że konsumenci stawiają markom coraz większe wymagania, co jednocześnie daje im szansę na dopasowanie się do potrzeb klientów.

– Zawsze bacznie obserwujemy nowe trendy na rynku i staramy się odpowiadać na potrzeby konsumenta. Dlatego zdecydowaliśmy się na dystrybucję na terenie Polski popularnych na zachodzie pastylek Fisherman’s Friend w trzech wariantach: Original, Lemon oraz Mint. Wariant Original bazuje na tradycyjnej recepturze z XIX wieku. Pastylki nie zawierają sztucznych barwników i aromatów, a ich skład bazuje na mentolu i eukaliptusie, dzięki czemu pomagają odblokować gardło i nos. Fisherman’s Friend Lemon i Mint zapewniają z kolei dużą dawkę odświeżenia i są dobrym wyjściem dla diabetyków, gdyż nie zawierają cukru. Dodatkowo oferujemy również gumy Mentos Pure Fresh, których żucie wspomaga higienę jamy ustnej i pozbycie się resztek pożywienia. Zawierają ksylitol, który ma działanie przeciwpróchnicze – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager w Perfetti Van Melle Polska.

Perfetti Van Melle (PVM) to jeden z największych producentów słodyczy na świecie, m.in. popularnych cukierków Mentos czy lizaków Chupa Chups i od ćwierć wieku jest obecny na polskim rynku.

Perfetti Van Melle produkuje i dystrybuuje słodycze oraz gumy do żucia w ponad 150 krajach i jest jedną z największych firm w branży FMCG. 

Perfetti Van Melle powstała w marcu 2001 roku na skutek połączenia się Perfetti SpA i Van Melle N.V. Obie firmy istniały na rynku dużo wcześniej, historia firmy Van Melle N.V. rozpoczęła się pod koniec XIX wieku, a początki Perfetti SpA przypadły na rok 1946.

Ścisła współpraca obu firm rozpoczęła się od 1979 roku. W Polsce początek działalności sięga lat 90-tych XX wieku gdy Van Melle N.V. otworzyła swój oddział.

W lutym 2006 roku grupa przejęła hiszpańską markę Chupa Chups rozpoznawalną na całym świecie dzięki lizakom. Perfetti Van Melle to przede wszystkim marka Mentos, ale także Fruittella, Alpenliebe, Big Babol, Center Shock, Frisk, Smint, Golia, Klene, Vivident, Airheads, Happydent oraz wspomniana wcześniej Chupa Chups.

 

© Portal Spożywczy 2019-12-13 23:16:40