Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Po sokach "nie z koncentratu" nadszedł czas na herbaty NFC

Skrót NFC pochodzi z języka angielskiego „not from concentrate” w tłumaczeniu nie z koncentratu. Do tej pory w połączeniu z tym skrótem w branży napojowej  funkcjonowały głównie soki, które pochodziły nie z koncentratu a bezpośrednio z owoców. Teraz podobną rewolucję mamy na rynku herbat.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 16-11-2018, 17:26
fot. unsplash.com

Jednym z czynników, który wpłynął na popularność soków NFC to moda na zdrowy styl życia. Soki NFC promowane są jako bogactwo witamin i źródło szybkiej i zdrowej energii dla organizmu. Konsumenci dobrze przyjęli i zaakceptowali przekaz, głoszący że są to soki naturalne, bezpośrednio tłoczone, mało przetworzone. Obecnie co trzeci litr soku wypijany w Polsce to sok NFC. Teraz podobną rewolucję mamy na rynku herbat.

Herbata to napój zupełnie pozbawiony kalorii i cukrów, a jeśli jest precyzyjnie zaparzony może zawierać wiele cennych antyoksydantów. Szklanka herbaty parzonej (250 ml) zawiera zero kalorii i zero cukrów. W odróżnieniu jednak od szklanki wody herbata może zawierać bogactwo cennych dla organizmu antyoksydantów podobnie jak soki z owoców. Do tej pory jednak była ogromna dysproporcja pomiędzy herbatami parzonymi z liści w warunkach domowych a wygodnymi herbatami butelkowanymi na rynku RTD. Z tego względu herbaty NFC stały się tak popularne.

W 2015 w Polsce pojawiła się pierwsza herbata NFC wyprodukowana przez polskiego producenta, rodzinną firmę SOTI Natural sp. z o.o. Dziś herbaty NFC można znaleźć w każdym sklepie Biedronka pod marką GO BIO oraz pod marką SOTI Natural w sklepach oraz na stacjach. Herbaty NFC w składzie mają wodę oraz liście herbaty które zostały użyte do zaparzenia.

- Herbata w Polsce to napój podstawowy obok wody, kawy czy soku. Widzimy, że dzisiejszy konsument coraz częściej chce wygodnej wersji, ale bez kompromisów jakościowych – herbata w wygodnej butelce ma mieć taki sam skład i smak jak ta zaparzona w warunkach domowych, 100% herbaty - mówi Monika Kowal, współzałożycielka SOTI Natural.

Euromonitor International po analizie rynku herbaty na świecie prognozuje wzrost sprzedaży herbat zielonych, owocowych oraz aromatyzowanych. Herbaty czerwone powinny pozostać na tym samym poziomie sprzedaży, a sprzedaż herbat białych powinna wzrosnąć. Po herbatę sięgamy głównie ze względu na pozytywne rekomendacje od znajomych (83,33 proc.), z przyzwyczajenia (60 proc.) oraz ze względu na jej wyjątkowy smak (52,46 proc.). Średnio Polak pije w Polsce ok 12 litrów herbaty. Herbata należy w Polsce do najpopularniejszych napojów, aż 98 proc. Polaków deklaruje jej regularne spożywanie. Częściej sięgamy tylko po wodę. Statystycznie wypijamy jeden kubek herbaty dziennie. W skali światowej Polacy znajdują się na 9. miejscu, wyprzedzając takie kraje jak Japonia, Chiny, czy Arabia Saudyjska, gdzie herbata uważana jest za napój narodowy.

© Portal Spożywczy 2019-07-19 07:47:04