Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Biedronka z pierwszym produktem marki własnej z certyfikatem Fairtrade

Czekolada gorzka zawierająca 95% kakao z linii premium to pierwszy produkt ze znakiem Fairtrade, który sieć Biedronka wprowadza w ofercie artykułów marki własnej. Dostępna będzie w ramach świątecznej akcji czasowej od 13 grudnia br. Tym samym Biedronka rozszerza listę produktów  opatrzonych certyfikatami.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 13-12-2018, 12:16
fot. shutterstock

Nowa czekolada w ofercie sieci Biedronka charakteryzuje się prostym składem. Miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy i kakao o obniżonej zawartości tłuszczu stanowią 95% składu. Pozostałe składniki to cukier i ekstrakt z wanilii.  

– Ziarno kakao, użyte do jej produkcji, pozyskiwane jest zgodnie ze standardami Fairtrade – największego systemu certyfikacji produktów sprawiedliwego handlu, o czym informuje umieszczony na opakowaniu znak Fairtrade Cocoa Program – mówi Kamila Sternicka, specjalista ds. jakości i kontroli marki własnej w Jeronimo Martins Polska. 

Dzięki certyfikacji Fairtrade drobni producenci kakao uzyskują wyższe ceny skupu swoich plonów i dodatkową premię Fairtrade, którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społecznych. Fairtrade zwalcza zjawiska pracy niewolniczej, przymusowej pracy dzieci i wszelkie formy dyskryminacji. Oprócz ochrony praw człowieka standardy Fairtrade regulują sposoby produkcji rolnej z poszanowaniem środowiska naturalnego. 

– Decyzja Biedronki o wprowadzeniu do oferty czekolady marki własnej z certyfikatem Fairtrade zasługuje na szczególną uwagę. Dzięki obecności sieci praktycznie w całej Polsce – zwłaszcza w mniejszych miejscowościach – znacznie więcej konsumentów zyska łatwy dostęp do produktów z certyfikatem Fairtrade – mówi Tomasz Makowski, Key Account Manager Fairtrade Polska. 

W ofercie sieci Biedronka znaleźć można certyfikowane produkty marek własnych w różnych kategoriach, m.in. ryby świeże, mrożone, przetworzone oraz konserwy rybne marki Marinero z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC oraz herbaty marki Remsey z certyfikatem Rainforest Alliance (RFA). Od stycznia br. sieć rozwija także markę goBio, w ramach której proponuje artykuły spożywcze z unijnym logo rolnictwa ekologicznego.

© Portal Spożywczy 2019-06-25 17:48:32