666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Maczfit trafił do portfela funduszu Resource Partners

Resource Partners zainwestował w dietę pudełkową. Fundusz został większościowym akcjonariuszem lidera rynku, firmy Maczfit.


Autor: portalspozywczy/Puls Biznesu
Data: 20-12-2018, 08:37
fot. fot. Facebook/Maczfit

Maczfit, lider rynku cateringu dietetycznego w Polsce, rozpoczyna nowy rozdział w swojej krótkiej, ale dynamicznej historii pozyskując inwestora kapitałowego - fundusz typu private equity do realizacji strategii dalszego skokowego rozwoju marki oraz sieci dystrybucji oferowanych rozwiązań dla beneficjentów zdrowego trybu życia.

Resource Partners poza dostarczeniem kapitału na dalszy rozwój, wesprze Maczfit swoim doświadczeniem w budowaniu wartości firm z obszaru dóbr konsumpcyjnych.

„Uważnie obserwowaliśmy rynek cateringu dietetycznego. Jesteśmy pod wrażeniem osiągnieć Maczfit. Najwyższa jakość produktów oraz światowej klasy standardy zarządzania pozwoliły Spółce w krótkim okresie stać się liderem rynku. Cieszymy się, że będziemy mogli wspierać dalsze sukcesy Maczfit” - stwierdził Piotr Noceń, partner zarządzający w Resource Partners.

„We współpracy z Resource Partners planujemy dalszy intensywny rozwój. Będziemy wdrażać nowe rozwiązania technologiczne, umożliwiając tym samym znaczne poszerzenie gamy oferowanych produktów oraz sieć dystrybucji. Koncentrujemy się na dostarczaniu naszym klientom najlepszych rozwiązań z obszaru zdrowego trybu życia” - powiedział Maciej Lubiak, założyciel i prezes Maczfit.

Transakcja pozyskania inwestora dla Maczfit została zrealizowana przy udziale firmy doradczej Deloitte, pełniącego rolę wyłącznego doradcy finansowego oraz kancelarię Krassowski.

Resource Partners doradzali: Kancelaria Gide, EFFI Investments, TS Partners, KPT Doradcy Podatkowi, oraz Ramboll Environ.

Polecamy nasz wywiad z Maciejem Lubiakiem Dieta pudełkowa nie jest już produktem premium, w którym prezes Maczfit opowiada, jak zmienia się rynek cateringu dietetycznego, jak ważne są poszczególne grupy klientów, jakie są trendy i jaka będzie przyszłość diet w pudełkach.

Rynek diet pudełkowych jest bardzo perspektywiczny, ale też rozdrobniony. 

— Można powiedzieć, że czterech głównych graczy w Polsce zajmuje między 10 a 15 proc. rynku. Mniejszych firm, które robią średnio po kilkadziesiąt zestawów dziennie jest około 500, ponieważ początkującym łatwiej jest przygotować 50 zestawów niż kilka tysięcy. Catering dietetyczny to biznes o niskim progu wejścia. Każdy, kto ma kantynę, bar czy restaurację może spróbować. Niestety - czasem nie do końca zgodnie z przepisami. Ale jeśli następuje rozwój i chcemy stworzyć markę, zaczynają pojawiać się problemy, bo koszty inwestycji zaczynają być takie, jak w przypadku każdego innego biznesu.. Wyjście poza jedno miasto stanowi większy problem logistyczny czy transportowy. My już przez to przeszliśmy, ale jako naszą, największą konkurencję dalej uważamy właśnie małe firmy — mówił Maciej Lubiaki, prezes Maczfita w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Fundusz nie ujawnia, ile zapłacił za 70 proc. udziałów. Puls Biznesu zdradza, że typowe inwestycje Resource Partners opiewają na kilkanaście milionów euro i ta powinna mieścić się w tej kwocie.

© Portal Spożywczy 2020-01-23 07:18:22