Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Właściciel Wedla ogłasza gigantyczny plan inwestycyjny w Japonii sięgający 1,2 mld USD

Dzięki turystyce i starzejącej się populacji, produkty premium z segmentu słodyczy i kategorii takich jak lody, czekolada czy inne słodyczy stanowią atrakcyjny wybór dla konsumentów w Japonii. Koncern Lotte, właściciel polskiego Wedla, ogłosił, że planuje wydać na inwestycje kapitałowe w Japonii 130 miliardów jenów (ok. 1,18 mld USD) w ciągu pięciu lat.


Autor: BW, portalspozywczy.pl/confectionerynews.com
Data: 11-01-2019, 11:42
fot. Shutterstock

Lotte planuje poszerzyć w Japonii działalność w segmencie lodów oraz wyrobów czekoladowych, którego wartość do 2023 roku może wzrosnąć do około 22,3 miliarda dolarów.

Największą marką firmy Lotte w Japonii jest guma Xylitol, a inne linie, w tym czekolada Ghana i lody Coolish, są równie ważnymi produktami na tamtym rynku.

Celem Lotte jest osiągniecie sprzedaży na poziomie 500 miliardów jenów (4,63 miliarda dolarów) w ciągu najbliższych pięciu lat. Firma chce też zwiększyć eksport japońskich słodyczy i ryżowych lodów Yukimi Daifuku do Ameryki Pólnocnej.

Lotte planuje także zwiększyć moce produkcyjne zarówno w zakładach produkcji lodów, jak i czekolady w mieście Saitama i prefekturze Fukuoka, a także zakładach produkcji cukierków i gum do żucia w prefekturze Saitama.

Raport Fitch Solutions prognozuje, że wartość japońskiego rynku słodyczy w 2019 roku wyniesie 22,3 mld USD. Przewidywany wzrost wydatków w Japonii na wyroby cukiernicze to średnioroczni 3,6 proc. od 2019 do 2023 roku, w porównaniu do 1,4 proc. wzrostu zaobserwowano w latach 2014-2018.

Fitch Solutions ocenia też, że wzrost wydatków będzie napędzany przez samych konsumentów japońskich, ponieważ coraz chętniej kupują oni wyroby czekoladowe premium i wyższej jakości. Z prognoz wynika, że w 2019 roku konsumenci w Japonii wydadzą na słodycze ok. 175,7 USD na głowę, a w 2022 r. może to być 213,2 USD na osobę.

Japoński rynek słodyczy rósł w ostatnich latach m.in. dzięki popytowi ze strony turystów. Japońskie słodyczy stały się już standardowo upominkiem turystycznym, podobnie jak kosmetyki czy produkty zdrowotne. Szacuje się, że ok. 80 proc. turystów  odwiedzających Japonię kupuje słodycze jako upominek z tego kraju, z czego największym zainteresowaniem cieszą się wyroby czekoladowe.

 

© Portal Spożywczy 2019-06-26 20:51:25