Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Grauer: transakcja Horteksu tworzy szereg synergii dla spółki na poziomie marketingu, sprzedaży i dystrybucji

1 lutego zarząd Horteksu  podpisał ze spółką Bewa warunkową umowę nabycia udziałów w spółce Jurajska. - Z punktu widzenia Horteksu tego typu inwestycja ma strategiczny charakter, gdyż pozwala na dołączenie nowej, komplementarnej linii biznesowej - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Piotr Grauer, dyrektor w KPMG Advisor.


Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
Data: 04-02-2019, 11:12
Piotr Grauer, dyrektor w KPMG Advisory/ fot. PTWP

- Jednocześnie rynek wody mineralnej jest w Polsce duży i perspektywiczny, a dotąd Hortex w nim nie uczestniczył. Z pewnością ta transakcja tworzy dla firmy szereg synergii na poziomie marketingu, sprzedaży i dystrybucji. Pozwoli jej zagrać szerszym portfelem produktów, którym nie dysponują liderzy rynku – Danone, Nestle czy Cisowianka - dodaje Piotr Grauer.

Czytaj również: Hortex wchodzi na rynek wody. Przejmuje Jurajską. Czeka na zgodę UOKiK

 

- Z drugiej strony, sprzedający – Pan Marek Jutkiewicz zostaje nadal z firmą BEWA, która specjalizuje się w private label. Transakcja ta porządkuje zatem rynek zarówno po stronie produktów markowych jak i producentów marek prywatnych – komentuje Piotr Grauer, ekspert firmy KPMG, która była wyłącznym doradcą finansowym sprzedającego przy tej transakcji.

Przypomnijmy, jak prezes Horteksu uargumentował swoją decyzję o przejęciu. 

- Wierzymy w siłę marki Jurajska i jej dalszy dynamiczny rozwój przy wsparciu obecnej załogi, która w ostatnich latach wykonała bardzo dobrą  pracę. Wejście w segment wody to dla nas ogromna szansa dalszego zwiększania skali naszej działalności. Współpraca zespołów Hortexu i Jurajskiej przyczyni się do zwiększenia biznesu obydwu grup produktowych – powiedział Paweł Gurgul, prezes spółki Hortex.

© Portal Spożywczy 2019-07-18 17:06:21