Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Rubin Beef: Wciąż optymistycznie patrzymy na rozwój marki polskiej wołowiny

- Pomimo kryzysu wciąż optymistycznie patrzymy na rozwój marki polskiej wołowiny. Jednak aktualna sytuacja wymaga dużych zmian w wewnętrznych i państwowych procedurach oraz w sposobie myślenia producentów - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Mikulec, prezes Rubin Sp. z o.o.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 21-02-2019, 10:18
Piotr Mikulec, prezes Rubin Sp. z o.o., fot. mat. pras.

W ocenie Piotra Mikulca sytuacja, która dotknęła polską wołowinę, na pewno zmusi polskich producentów i dostawców do inwestycji w jakość oraz bezpieczeństwo żywności.

Co powinno się zmienić?

- Niestety wciąż jako producenci z Polski kojarzymy się głównie z niską ceną, co przekłada się na spowolnienie rozwoju całego sektora oraz brak inwestycji niektórych producentów, m.in. w proces produkcji, bezpieczeństwo czy hodowlę. O polskich wołowinie powinniśmy myśleć jako o jednej, wspólnej marce. Dzięki stałemu podnoszeniu i doskonaleniu procesów produkcyjnych, transportowych i dużemu zwróceniu uwagi na jakość oraz powtarzalność mięsa, mamy możliwość wyjścia na czołówkę europejskich producentów - wskazuje Mikulec.

Prezes Rubin Beef przekonuje, że priorytetem dla producentów mięsa wołowego oraz całego sektora FMCG powinna być analiza bezpieczeństwa żywności na każdym etapie produkcji.

- Wprowadzenie procesu śledzenia całego łańcucha pochodzenia mięsa oraz klasyfikacji wołowiny pozwoli na zestandaryzowanie jakości i zagwarantuje bezpieczeństwo każdego kawałka mięsa. My, jako producent wysokiej klasy wołowiny śledzimy cały proces żywnościowy tuszy – od hodowcy aż do talerza. Jako pierwsi w Europie wprowadziliśmy system klasyfikacji mięsa ze względu na stopień marmurkowatości, dojrzałości i tekstury mięsa oraz wieku biologicznego, a nie tylko na podstawie rasy krowy – Rubin Granding Standards™. Dzięki temu zapewniamy powtarzalność nie tylko tekstury czy smaku wołowiny, ale przede wszystkim jakości. Dlatego nasi klienci mają 100% pewność i zaufanie do naszych produktów - dodaje.

Mikulec przekonuje, że kryzys wizerunkowy polskiej wołowiny nie wpłynął negatywnie na zarządzaną przez niego spółkę.

- Od momentu powstania firmy Rubin Beef nieustannie inwestujemy w jakość oraz bezpieczeństwo produkowanej przez nas wołowiny. Dzięki temu nie odnotowaliśmy negatywnego wpływu na współprace z naszymi partnerami biznesowymi, wręcz przeciwnie – odnotowaliśmy wzrost zainteresowania naszą ofertą. Wszystkie nasze zakłady są pod stałym nadzorem Głównego Inspektoratu Weterynarii, czyli instytucji, która dokładnie bada i monitoruje cały proces m.in. poprzez badania przed i poubojowe, weryfikację łańcucha żywnościowego, która wykonywana jest przez Lekarzy Weterynarii, którzy znajdują w zakładzie podczas uboju - mówi.

Prezes Rubin Beef uzupełnia, że dzięki wszystkim państwowym i wewnętrznym procedurom, które są wdrożone w zakładach, firma ma pełną kontrolę nad całym procesem oraz zewnętrzne instytucje (Służby Weterynaryjne), które codziennie monitorują cały proces.

- Dodatkowo pobieramy niezliczoną liczbę prób na zawartość bakterii (takich jak np. salmonella i listeria) oraz antybiotyków. 70% dostaw ćwierci do rozbioru pochodzi z własnej ubojni działającej zgodnie z wszelkimi wymogami państwowymi oraz wewnętrznymi procedurami BRC, oraz HACCP. Zewnętrzni dostawcy muszą przejść pozytywny audyt zgodny z BRC, IFS oraz HACCP, ponieważ jedną z ich podstawowych funkcji jest pełna kontrola i śledzenie każdej sztuki bydła od hodowcy aż po talerz konsumentów oraz gwarancja jakości - mówi.

Piotr Mikulec jest optymistą jeśli chodzi o dalsze kształtowanie branży i polskiej marki wołowiny, pomimo kryzysu.

- Polscy producenci powinni myśleć o polskiej wołowinie jako jednej marce, o którą powinni wszyscy dbać. Dzięki wspólnym działaniom mającym na celu zwiększenia jakości i popularności polskiej wołowiny, wewnętrznym zaostrzeniom norm oraz stałemu odpowiadaniu na zmieniające się potrzeby konsumentów, jesteśmy w stanie rozwinąć cały sektor - podsumował.

© Portal Spożywczy 2019-09-16 10:39:11