Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Sklepy o powierzchni poniżej 400 mkw. rosną w siłę w Europie Środkowo-Wschodniej

Wschodzące rynki Europy Środkowo-Wschodniej pokazują, że małe formaty sprzedaży detalicznej stanowią lwią część nowo powstających sklepów. Ponad 70 proc. nowej powierzchni sprzedaży w 2018 r. stanowiły placówki o powierzchni mniejszej niż 400 mkw - wynika z analizy LZ Retailytics.


Autor: dlahandlu.pl
Data: 21-02-2019, 11:51

Na nieskonsolidowanych rynkach, takich jak Rosja i Polska, taka sytuacja stwarza nowe możliwości dla ekspansji sieci, co wykorzystują głównie dyskonty: Pyaterochka, Magnit czy Biedronka, które są liderami na swoich rynkach

W porównaniu z poprzednimi latami szyldy sklepów convenience i proximity, takie jak Dino i Żabka w Polsce oraz Profi w Rumunii, stale zwiększają swój zasięg, wyprzedzając trendy rynkowe. Wszystkie trzy są przykładami małych sieci, które mimo trudnej konkurencji z powodzeniem osiągnęły duże znaczenie w kraju - uważają eksperci.

Zwracają jednak uwagę, że to niemiecki dyskont Lidl ma najlepsze "zdolności przystosowawcze", rosnąc na każdym z rynków powyżej średniej dla danego regionu. Osiąga to dzięki systematycznemu rozwijaniu oferty sprzedażowej w segmencie supermarketów. - Biorąc pod uwagę siłę nabywczą w Europie Środkowej i Rosji, możemy spodziewać się silniejszego przesunięcia w kierunku koncepcji supermarketów w przyszłości. W tym samym czasie będziemy świadkami zmian zachodzących w sklepach osiedlowych, które będzie jeszcze lepiej opowiadać na potrzeby konsumentów, stawiając na wygodę zakupów - czytamy w analizie LZ Retailytics.

© Portal Spożywczy 2019-06-25 17:43:48