Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Zakłady Mięsne Silesia zwiększają moce i zapowiadają akwizycje

- Rynek FMCG jest bardzo dynamiczny i wymagający, trzeba więc stawiać sobie ambitne plany, aby nieustannie się rozwijać i iść na przód. Dlatego też do 2022 roku chcemy zwiększyć moce produkcyjne o 8 tys. ton miesięcznie. Cel ten zamierzamy osiągnąć zarówno poprzez rozwój organiczny ale również poprzez akwizycję - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mariusz Rusin, prezes Zakładów Mięsnych Silesia.


Autor: AT/portalspozywczy.pl
Data: 13-03-2019, 10:05
Mariusz Rusin, prezes ZM Silesia, fot. mat. pras.

Mariusz Rusin wskazuje, że zapoczątkowany w 2017 r. proces integracji Silesii w ramach grupy Gobarto cały czas trwa.

- Wynika to ze złożoności zagadnień związanych z tym procesem, w szczególności od strony technicznej (struktura, systemy informatyczne, procesy i procedury). W dalszym ciągu mamy również sporo pracy w obszarze integracji surowcowej i dystrybucyjnej. Cały proces integracji działa na wielu płaszczyznach, co wymaga czasu. Działamy zgodnie z przyjętym harmonogramem, aby zbudować sprawnie działający organizm. Pozycja ZM Silesii w strukturze całej Grupy Cedrob nie zmieniła się. Jesteśmy w Grupie Gobarto i odpowiadamy za proces przetwórczy. Produkujemy wędliny pod marką Cedrob, Duda oraz Gobarto - dodaje.

W 2017 r., po ogłoszeniu decyzji o przejęciu przez Gobarto, ówczesny prezes Silesii Krzysztof Woźnica zapowiadał plany podwojenia wolumenu produkcji do 8 tys. ton miesięcznie w 2022 roku. Plan inwestycyjny miał dotyczyć m.in. wejścia w sektor convenience. 

Mariusz Rusin potwierdza, że wspomniany plan inwestycyjny jest aktualny i będzie realizowany.

- Rynek FMCG jest bardzo dynamiczny i wymagający, trzeba więc stawiać sobie ambitne plany, aby nieustannie się rozwijać i iść na przód. Dlatego też do 2022 roku chcemy zwiększyć moce produkcyjne o 8 tys. ton miesięcznie. Cel ten zamierzamy osiągnąć zarówno poprzez rozwój organiczny, ale również poprzez akwizycje. Oczywiście takie plany pociągają za sobą szereg inwestycji jak chociażby modernizację parku maszynowego, która pozwoli nam na zwiększenie automatyzacji procesu produkcyjnego i tym samym zwiększenie samego wolumenu produkcji. Istotnym dla nas rynkowym projektem jest również rozwój w ramach sektora convenience. Prace w tym temacie zostały już rozpoczęte. Cały proces wdrożenia został podzielony na kilka etapów, które w ciągu najbliższych miesięcy będą sukcesywnie realizowane - dodaje.

Prezes Silesii uzupełnia, że spółka jest również w trakcie intensywnych prac nad nową, szeroką ofertą dla HoReCa.

- To kanał sprzedaży, który dynamicznie się rozwija na przestrzeni ostatnich lat. Chcemy być idealnym partnerem dla klientów z tego segmentu - dodaje.

Pełna treść wywiadu z Mariuszem Rusinem na temat m.in. integracji "Silesii" z Grupą Gobarto, nowych trendach konsumenckich i złym klimacie dla polskiej żywności w Czechach dostępna jest w Strefie Premium.

© Portal Spożywczy 2019-08-17 19:49:21