Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Badanie: 75 proc. polskich konsumentów preferuje kawę mieloną

Rosnące zamiłowanie do kawy i zmieniające się kawowe nawyki Polaków znajdują odzwierciedlenie w wynikach badania przeprowadzonego przez agencję Maison & Partners wśród polskich konsumentów pijących kawę, z których 83% deklaruje, że pije kawę codziennie, a 52% nawet kilka razy w ciągu dnia.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 15-03-2019, 15:20
fot. unsplash.com

Chociaż 72% respondentów przyznaje, że nadal zaparza kawę zalewając ją po prostu wrzątkiem, liczebność tej grupy znacząco spadła w porównaniu z wynikami poprzedniego badania przeprowadzonego w roku 2016 (87%).

Polscy kawosze deklarują również, że są otwarci na próbowanie nowych sposobów przygotowywania kawy (57%), co potwierdzają inne wyniki, np. wzrost liczby użytkowników kawiarek Moka (z 8% w roku 2016 do 16% obecnie). Polscy konsumenci preferują kawę mieloną (75%), pijąc ją najczęściej czarną (55%) lub z mlekiem (56%). Inne ulubione rodzaje kawy to: cappuccino (38%) i espresso (32%).

Bez względu na różnice w kawowych preferencjach, zwyczajach i codziennych rytuałach, ogromna większość polskich miłośników kawy przyznaje, że jakość kawy ma dla nich duże znaczenie (92%), a 47% uznaje włoskie pochodzenie kawy jako atrybut zapewniający właśnie jej wysoką jakość.

© Portal Spożywczy 2019-08-17 14:50:14