Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Rynek drobiu: Ukraiński MHP zwiększa przychody i zapowiada kolejne przejęcia

Ukraiński gigant drobiarski MHP odnotował w 2018 r. znaczny wzrost produkcji i przychodów. Firma mocno zwiększała moce produkcyjne i prowadziła silną ekspansję międzynarodową. W 2019 r. producent chce postawić na zwiększanie wartości dodanej.


Autor: globalmeatnews.com
Data: 20-03-2019, 17:13
fot. shutterstock

Wyniki finansowe MHP za 2018 r. wskazują, że spółka odnotowała wzrost przychodów o 21 proc. rok do roku i zwiększyła produkcję mięsa drobiowego o 9 procent. Ponadto, MHP wyeksportowało aż o 30 proc. drobiu więcej niż w 2017 r., głównie na skutek zwiększonej sprzedaży na Bliski Wschód i do Afryki Północnej.

Nie wszystkie wyniki finansowe MHP były tak pozytywne. EBITDA spółki spadła o 9 mln dolarów rdr, a zysk netto zmniejszył się z 230 mln dolarów w 2017 r. do 128 mln dolarów w 2018 r.

- Cieszymy się kolejnym rokiem wzrostu mocy produkcyjnych i sprzedaży. Jednocześnie koncentrujemy się na stworzeniu podstaw do dalszego rozwoju. Rozpoczęliśmy drugą fazę budowy kompleksu drobiarskiego w Winnicy, co znacząco zwiększy wolumeny produkcji i eksportu. Uruchomiliśmy także drugi kompleks biogazowni oraz centrum innowacji - mówi Jurij Kosiuk, dyrektor generalny MHP.

Na początku 2019 roku MHP sfinalizowało przejęcie słoweńskiej spółki Perutnina Ptuj. Ukraińcy rozwijają także swoje projekty na Słowacji, w Holandii i regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

W 2019 r. MHP planuje w dalszym ciągu realizować długoterminową strategię wzrostu, przede wszystkim stawiając na dalsze zwiększanie eksportu, zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia. MHP chce także położyć nacisk na produkty o wyższej wartości dodanej.

© Portal Spożywczy 2019-05-21 21:28:23