Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Carlsberg Polska szykuje masę nowości na 2019 po udanym 2018 r, idzie za głosem konsumentów

Carlsberg Polska szykuje  nowości oraz działania komunikacyjne na 2019 rok  idąc za głosem konsumentów, po tym jak w ubiegłym roku firmie udało się wprowadzić na rynek sporo bardzo dobrze przyjętych nowości z kategorii m.in. radlerów, piw smakowych i bezalkoholowych oraz piw premium – mówi Wojciech Żabiński, wiceprezes ds. marketingu Carlsberg Polska.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 21-03-2019, 09:49
Wojciech Żabiński, wiceprezes Carlsberg Polska fot. spółka

- Widzimy, że konsumenci szukają piw smakowych, różnorodności, nowych smaków, marek premium i coraz ciekawszych piw – mówi Wojciech Żabiński. Dlatego też  Carlsberg Polska wprowadził w 2018 r. m.in. markę Birell, czyli piwo bezalkoholowe o właściwościach izotonicznych.

- Widać, że piwa bezalkoholowe to mocny trend i będziemy kontynuować inwestycje w piwa bezalkoholowe również w 2019 roku – mówi też wiceprezes.

Z kolei piwo Źatecky Leżak, wprowadzone pod koniec 2017 roku, zanotowało gigantyczny wzrost sprzedaży w ubiegłym roku sięgający 220 proc. choć z niedużej bazy- Piwo Żateckie to największa innowacja w grupie Carlsberg. Cieszymy się, że wstrzeliliśmy się w trend poszukiwania przez konsumentów czeskich piw – mówi Wojciech Żabiński.

Zapowiada, że w 2019 roku Carlsberg planuje szereg nowości. Wprowadzony już został na rynek nowy Harnaś z odświeżonym opakowaniem i nową szatą graficzną. W najbliższych miesiącach zostanie też wprowadzona nowa platforma komunikacyjna marki Harnaś.

Wojciech Żabiński mówi, że w przypadku marki Somersby, w tym roku oprócz odświeżenia szaty graficznej, opakowań i nowej komunikacji, wprowadzony został nowy smak. Na rynku pojawił się właśnie wariant  mango&lime i już został dobrze przyjęty przez konsumentów.

Z kolei marka Okocim przeszła delikatne zmiany na etykietach, a ponadto pojawiają się już nowe smaki: Okocim Radler Malina z borówką amerykańską oraz warianty 0,0%: Jabłko z czereśnią, Sycylijska Pomarańcza z limonką, Wiśnia z pigwą oraz  Okocim Jasne Okocimskie 0,0%.

Pracowity 2018 r.

W 2018 roku Carlsberg Polska zanotował wolumenowy wzrost sprzedaży o 3,4 proc., a wartościowy o 7,2 proc. Udział w rynku piwa był stabilny i wyniósł – pod względem wartości – 19,4 proc.  Sprzedaż piw premium firmy wzrosła pod względem wartości o 34 proc., a piw bezalkoholowych o 42 proc.

Marka Somersby zanotowała wzrost wartościowy o 46 proc.,. marka Okocim  o 9 proc., bezalkoholowa marka Karmi – wzrost o 27 proc., a marka Carlsberg – 8 proc.    

Carlsberg Polska miał pracowity 2018 rok.  Wojciech Żabiński mówi, że Carlsberg Polska odświeżył w 2018 r. markę Kasztelan, która zyskała nową szatę graficzną. -To największa marka w segmencie piw niepasteryzowanych – mówi wiceprezes Carlsberg Polska.

Wymienia, że w 2018 roku Carlsberg Polska wprowadził na rynek m.in. Okocim Radler 0,0% o smaku wiśnia z pigwą, Okocim Radler 2% truskawka z kwiatem lipy, a także Somersby watermelon, który stał się hitem 2018 roku. Jeśli chodzi o markę Birell to wprowadzone zostały dwa warianty bezalkoholowe: belgian wit i lager.

Carlsberg Polska miał też w 2018 roku szeroką ofertę piw premium: Brooklyn, Blanc 1664 francuskie piwo pszeniczne, Grimbergen (dostępny do tej pory tylko w HoReCa został też wprowadzony do handlu tradycyjnego), Garage (lemoniada na bazie piwa 4,6%)..

Carlsberg Polska to jeden z trzech największych producentów piwa w Polsce, a jego udziały w rynku w 2018 roku wyniosły 19,4 proc. (wartościowo). Konsumenci mogą wybierać z szerokiej oferty marek piw takich jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Somersby, Grimbergen, Bosman oraz Piast. 

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach o wieloletniej tradycji piwowarskiej – w Browarze Okocim w Brzesku (1845), Browarze Bosman w Szczecinie (1848) i Browarze Kasztelan w Sierpcu. Oprócz tego w 2006 roku w Poznaniu powstało Centrum Usług Wspólnych Carlsberg Polska. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.

 

© Portal Spożywczy 2019-10-21 12:01:19