Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Grycan przez zakaz handlu w niedziele wyhamował rozwój lodziarni, nie będzie otwierał lokali w centrach handlowych

Grycan Lody od Pokoleń ucierpiał przez zakaz handlu w niedziele i wyhamował rozwój lodziarni. Firma nie będzie też już otwierała lodziarni w centrach handlowych, a w innych lokalizacjach. Na szczęście lodziarniom pomogła w 2018 roku dobra pogoda w sezonie – mówili w czwartek na konferencji prasowej przedstawiciele firmy.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 21-03-2019, 13:39
Zbigniew Grycan, właściciel marki Grycan – Lody od pokoleń fot. Paweł Pawłowski

- Lato sprzyjało wszystkim lodziarniom, ale jeśli sprzedaż rośnie dwucyfrowo, a rynek detaliczny rósł dwucyfrowo, to dla takich producentów jak my, przerobienie np. dwóch tysięcy ton owoców i bakalii było sporym wyzwaniem – mówił Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Grycan.

- Od lat nie było takiej pogody, a w ubiegłym roku było to bardzo ważne, bo wiele naszych punktów było w niedziele zamkniętych, a pogoda pomogła nam bronić nasz biznes i obroty. Dla nas ubiegły rok był naprawdę dobry, ale niedziele niehandlowe naprawdę nam doskwierają, Do tej pory przecież było tradycją, że w niedziele idzie się do kościoła, a potem na lody – mówił z kolei Zbigniew Grycan, właściciel Grycan Lody od Pokoleń.

- Niestety nie mamy już tak dużo otwarć jak w latach poprzednich, gdy otwieraliśmy 20 lokali rocznie, teraz jest to w granicach pięciu. Mamy  obecnie około 150 lodziarni – dodał i wskazał też na coraz silniejszą konkurencję na rynku.

Pytany jak będą wyglądały plany otwarć w tym roku i latach kolejnych Zbigniew Grycan odpowiedział: - Naszym zamierzeniem jest dotrzeć do jak największej części klientów, ale w centrach handlowych już nie będziemy otwierać lodziarni  - mówił Zbigniew Grycan.

- Planujemy rozwój, tylko chcielibyśmy, aby nam tego nie utrudniano. Dlatego wyhamowujemy rozwój, ale jesteśmy liderem na rynku, walczymy i nie oddamy pola, tylko musimy to robić z rozsądkiem. To muszą być dobre lokalizacje w „topowych” miejscach – podkreślał.

Marka Grycan Lody od Pokoleń jest obecna na polskim rynku od 2004 r, a w tym roku obchodzi swoje 15-lecie.

Firma Grycan rozwinęła rodzinną sieć lodziarnio-kawiarni firmowych nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Obecnie liczy ponad 150 lokali.

Oferta marki Grycan zawiera ponad 60 różnych smaków lodów, zarówno tych na bazie śmietanki kremówki, jogurtu naturalnego jak i sorbetów z owoców oraz wybór kilkudziesięciu kompozycji deserów lodowych. Ponadto w sprzedaży detalicznej znajdują się familijne lody tradycyjne w opakowaniach 1100 ml, 900 ml i 500 ml, sorbety w opakowaniach 500 ml, lody jogurtowe w opakowaniach 500 ml oraz lody impulsowe w kubeczku 125 ml z dołączoną łyżeczką. Menu lodziarnio-kawiarni obejmuje również domowe ciasta i torty, rurki z bitą śmietaną, torty lodowo-bezowe, świeżo wyciskane soki i koktajle owocowe oraz kawę parzoną z wyjątkowej, włoskiej mieszanki, wybranej osobiście przez właścicieli.

Marka Grycan to dzieło życia Elżbiety i Zbigniewa Grycanów, które stworzyli czerpiąc wiedzę z własnych doświadczeń, tradycji cukierniczych swoich rodzin i zachowanych receptur Lodów od Pokoleń. Dziś firmę prowadzą wspólnie z córką Małgorzatą i przy wsparciu drugiej córki – Magdaleny.

© Portal Spożywczy 2019-08-24 06:54:17