Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Raport Nielsena: 6 na 10 Polaków zna ceny wszystkich soków, które kupuje

Świadomość cen napojów jest relatywnie wysoka – aż 6 na 10 kupujących zna ceny wszystkich lub większości soków, które zazwyczaj kupuje. Obok silnych marek producentów ważną rolę odgrywają tańsze produkty marek własnych, ale to nie znaczy, że każdy konsument szuka produktów w najniższych cenach. Według raportu Shopper Trends 15% Polaków sięga po napoje bezalkoholowe marek własnych rzadziej niż przed rokiem. Polscy kupujący coraz częściej szukają lepszych produktów, a ponad połowa jest w stanie zapłacić więcej otrzymując gwarancję wyższej jakości - czytamy w najnowszym raporcie Nielsena.


Autor: dlahandlu.pl
Data: 26-03-2019, 12:42
Fot. Shutterstock

1/3 sprzedaży napojów bezalkoholowych w handlu wielkoformatowym przechodzi przez promocje i jest to podobny udział jak dla całego koszyka spożywczego. Kupujący są wrażliwi na promocje, chętnie ich szukają w sklepie, a w przypadku soków 1 na 4 Polaków zawsze kupuje tę kategorię w promocji. Nie da się zrezygnować z promocji napojów bezalkoholowych, ale należy precyzyjnie dobierać mechanizmy oraz promowany asortyment z uwzględnieniem potrzeb różnych grup konsumentów. Ponad 60% sprzedaży promocyjnej w handlu wielkoformatowym to oferta w gazetkach. Najwięcej sprzedaży promocyjnej gazetka generuje w przypadku napojów gazowanych, a najmniej dla wody – tylko nieznacznie powyżej 50%. Kupujący w różny sposób odbierają poszczególne mechanizmy promocyjne. Okładka gazetki odgrywa dwa razy ważniejszą rolę dla napojów gazowanych niż dla soków i napojów.

Jak pokazuje raport firmy Nielsen, popularność poszczególnych wielkości opakowań różni się w zależności od kategorii. Napoje energetyczne, izotoniczne, witaminowe zdominowane są przez małe opakowania o pojemności 0,25l, jednocześnie obserwujemy rosnące znaczenie sprzedaży opakowań 0,5l. Woda butelkowana sprzedaje się przede wszystkim w pojemnościach 1,5l, jednak zgodnie z trendem on-the-go coraz istotniejsze stają się dla niej mniejsze opakowania. Pojemności poniżej 1l odpowiadają w tej kategorii za 30% sprzedaży wartościowej.

Czytaj więcej: Dlahandlu.pl

© Portal Spożywczy 2019-05-22 15:09:13