Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

OryginalnySok: Mamy ambicje, aby stać się liderem rynku soków NFC w Polsce

- OryginalnySok poprzez utrzymanie najwyższej jakości produktów, ciągły rozwój oraz swoje działania edukacyjne i marketingowe ma ambicje, aby w ciągu najbliższych kilku lat stać się liderem rynku soków NFC w Polsce - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl, Krystian Krystoforski, manager ds. marketingu i PR w firmie Biurkom Flampol, która jest właścicielem marki OryginalnySok.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 26-03-2019, 15:46
Krystian Krystoforski, manager ds. marketingu i PR w firmie Biurkom Flampol

Od kiedy produkty marki OryginalnySok są dostępne na rynku? Skąd pomysł na tego typu działalność?

Historia firmy sięga 1992 roku, ale marka OryginalnySok obecna na rynku jest od listopada 2016 roku. Od początku nasze działania skupione są wokół słowa "jakość". Najwyższa jakość produktów oraz najwyższa jakość serwisu poprzez stworzenie własnej sieci dystrybucji.

Pierwsze przymiarki do stworzenia marki OryginalnySok nastąpiły już w 2014 roku, kiedy prezes firmy zauważył zmieniające się trendy oraz rozpoczynająca się modę na bycie fit i postanowił m.in. wykorzystując własne uprawy owoców wprowadzić na rynek soki NFC o najwyższej jakości, aby konsument miał wybór pomiędzy sokiem jednodniowym oraz "naturalnymi" soczkami z kartonu, które w większości okazywały się napojem. Soki NFC idealnie wpisują się w ten model. 

Jak wygląda oferta sokowa firmy (smaki, opakowania)?
 
Naszym bazowym produktem jest sok w butelce szklanej 330 ml, posiadamy 30 różnych rodzajów soków w tym opakowaniu m.in. nasze hity: sok burak-ogórek kiszony oraz jabłko-liczi-pitahaja.  Dodatkowo w naszej ofercie znajdziemy serie soków premium 200 ml, serie soków w butelce 1000 ml, kartony bag in box 3L oraz jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy 100% soki NFC w saszetkach 110 ml. Produkt ten ze względu na bezpieczeństwo, gramaturę, smaki oraz szatę graficzną dedykowany jest dla dzieci.

Gdzie dystrybuowane są produkty – detal, HoReca? W jakich regionach kraju można je nabyć?

Głównym kanałem sprzedaży jest rynek detaliczny. Zasięg naszej dystrybucji to już 15 województw, więc praktycznie cały kraj. Kolejny istotny kanał dystrybucji to sektor HoReCa oraz na razie pojedyncze sieci handlowe.

Czym różni się klient HoReCa od detalu? Dlaczego warto inwestować w ten kanał?

Częstotliwość wizyt w restauracjach z roku na rok wzrasta, co przekłada się na wzrost oczekiwań konsumenta. Coraz częściej wizyta w restauracji motywowana jest nie tylko tym, aby coś zjeść, ale również coś wypić. Jeśli coraz mocniej widoczny jest trend zdrowego stylu życia oraz bycia fit, to również poszukujemy takich produktów w gastronomii. Nasz produkt w 100% spełnia te oczekiwania. Klient HoReCa jest w stanie zapłacić więcej za produkt, ale produkt musi go zachwycić i być warty swojej ceny. Klient HoReCa cześciej niż klient detaliczny poszukuje wyróżnika i chętniej sięga po produkt sezonowy np. serie soków letnich jabłko-rabarbar lub jabłko-czerwony agrest. Jest to naturalna 100% lemoniada, alternatywa dla lemoniad z cukrem lub syropami.

Jak ocenia Pan rynek soków NFC w Polsce? Czy to perspektywiczna branża? 

OryginalnySok poprzez utrzymanie najwyższej jakości produktów, ciągły rozwój oraz swoje działania edukacyjne i marketingowe ma ambicje, aby w ciągu najbliższych kilku lat stać się liderem rynku soków NFC w Polsce. Uważamy, że branża soków NFC w Polsce wciąż jest branżą niedocenioną i porównywaną do napojów w kartonie, dlatego w tym roku podejmujemy działania, które mają na celu uświadamianie konsumentów, a w konsekwencji dokonywanie przez nich świadomego wyboru produktów. Na szczęście konsumenci coraz więcej czasu poświęcają na czytanie etykiet i zaczynają dostrzegać różnice w tym co pili przez ostatnie kilka lat, a tym co otrzymują teraz.

W ostatnim czasie wprowadziliście na rynek smoothie? Gdzie można nabyć tego typu produkty?

Produkt pojawił się w naszej ofercie 1 marca więc stopniowo wprowadzamy go do naszych klientów detalicznych ale również sektora HoReCa.

Dlaczego właśnie smoothie? Jak oceniacie tę kategorię produktów?

Smoothie można traktować jako przekąskę. Jest to uzupełnienie soku a nie jego zastąpienie - zdecydowaliśmy się wprowadzić tą serie produktów, aby poszerzyć naszą ofertę oraz dać możliwość wyboru przez konsumenta produktów, które na co dzień są ciężko dostępne lub używane w zupełnie inny sposób np. kurkuma.

Na rynku znajduje się wiele smoothie żółtych, różowych, zielonych, wskazujących przeznaczenie np. detox, energia itp. Dlatego my postanowiliśmy wprowadzić coś czego jeszcze nie było. Znaleźliśmy kilka wyróżników, produktów naturalnych, ale również ciężko dostępnych i na ich bazie stworzyliśmy 5 smoothie. Smoothie ze spiruliną, inuliną, acai, kurkumą oraz passiflorą.

Czy w najbliższym czasie zamierzacie dalej rozszerzać ofertę?

Tak, na okres wakacji wprowadzimy kolejną nową kategorie produktów do naszego portfolio oraz wciąż wsłuchujemy się w opinie naszych klientów i również na tej podstawie wprowadzamy nowe rodzaje soków w butelce 330 ml. Już w kwietniu pojawi się m.in. sok jabłko-malina.

Dziękuję za rozmowę.

 

© Portal Spożywczy 2019-05-25 09:41:26