Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

W polskim eksporcie mleczarskim rośnie udział Azji i Afryki

Sporo polskich produktów mleczarskich jedzie do zachodnich państw Unii Europejskiej. Powodem oczywiście jest łatwy dostęp do tych rynków. Natomiast coraz więcej naszej produkcji trafia także na rynki azjatyckie, krajów arabskich jak i afrykańskich - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Łukasz Jurkowski, prezes Związku Pracodawców, Eksporterów i Importerów Produktów Mleczarskich.


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 29-03-2019, 11:32
Łukasz Jurkowski

Zwraca uwagę, że nowe destynacje przyciągają coraz więcej dostawców co ma również odzwierciedlenie w organizacji imprez targowych nastawionych na te rejony świata. Przykładem może być wystawa Sial organizowana w Paryżu. Obecnie ma silnego konkurenta z Dubaju. Organizowana tam impreza o nazwie Gulfood przyciąga spore rzesze klientów z Afryki, Azji oraz krajów bliskiego wschodu.

Zapytany jakie rynki są najciekawsze i najbardziej perspektywiczne, stwierdził, że na pewno Afryka.

- Poza Algierią czy Egiptem, gdzie od lat trafiają nasze produkty mlecze, sporo eksportuje się do Senegalu, Kongo, Nigerii czy też Gambii. Do tych ostatnich destynacji trafiają głównie proszki mleczne z dodatkiem tłuszczów roślinnych. Z jednej strony oczywiście ze względu na swoją cenę (są tańsze niż tradycyjne mleko pełne w proszku) ale również przez to, że bardzo dobrze zachowują swoje walory jakościowe w tamtejszym klimacie – mówi Łukasz Jurkowski.

- Mówiąc o eksporcie nie możemy oczywiście zapomnieć o Azji. Ten kierunek z roku na rok pokazuje swój potencjał a rosnące tam spożycie mleka nie pozostanie obojętne dla naszego eksportu – dodaje.

© Portal Spożywczy 2019-10-18 21:44:58