666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Ferrero kupi od Kellogg's spółki zajmujące się produkcją ciastek, przekąsek owocowych i lodów

Grupa Ferrero poinformowała o osiągnięciu ostatecznego porozumienia, zgodnie z którym Ferrero przejmie od firmy Kellogg’s spółki zajmujące się produkcją m.in. ciastek, przekąsek owocowych, lodowych różków za kwotę 1,3 mld USD (1,16 mld EUR). Spółki te w 2018 r. wygenerowały sprzedaż w wysokości prawie 900 mln USD.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 01-04-2019, 17:44
fot. shutterstock

Ferrero przejmie silne i lubiane marki w kategorii ciastek, w tym ikoniczną markę Keebler, Famous Amos, markę premium dla całej rodziny Mother’s oraz ciastka bezcukrowe Murray, a także Little Brownie Bakers®— dostawcę ciastek sprzedawanych w ramach programu Girl Scout Cookies. Ponadto Ferrero przejmie marki przekąsek owocowych z grupy Kellogg’s, w tym marki Stretch Island i Fruity Snacks, jak również markę rożków lodowych i spodów do ciast Keebler’s.

Od 2017 r. firma Ferrero przejęła już kilka marek i spółek amerykańskich, a dokonując tej transakcji, poszerza swoją działalność o nowe kategorie strategicznych produktów i wzmacnia swoją pozycję na rynku północnoamerykańskim.

Ferrero przejmie też od Kellogg’s sześć amerykańskich zakładów produkcyjnych zlokalizowanych na terenie całego kraju: w Allyn (Washington), Augusta (Georgia), Florence i Louisville (Kentucky) oraz dwie fabryki w Chicago (Illinois), jak również dzierżawiony zakład produkcyjny w Baltimore (Maryland).

- Spółki Kellogg’s produkujące ciastka i przekąski owocowe doskonale wpisują się w strategię Ferrero, ponieważ poszerzymy naszą działalność i ofertę produktową na rynku północnoamerykańskim - stwierdził Giovanni Ferrero, Executive Chairman Grupy Ferrero. - Dzięki tej transakcji portfel Ferrero wzbogaci się o wiele ikonicznych marek Kellogg’s, w społeczności Ferrero powitamy nowych kolegów i koleżanki, a Ferrero przejmie rozwijające się marki, jak w przypadku pomyślnie przeprowadzonych akwizycji Fannie May, Ferrara Candy Company i byłych marek firmy Nestlé w USA. Wielkim szacunkiem darzymy samą firmę Kellogg’s, a także jej dziedzictwo i wartości, odczuwając dumę, że Kellog wybrała Ferrero na dom dla swoich spółek - dodał.

- Przejmujemy grupę znanych i cenionych przez konsumentów marek zajmujących bardzo silną pozycję rynkową w swoich kategoriach, co pozwala nam znacząco zróżnicować naszą ofertę i wykorzystać nowe, wspaniałe możliwości rozwoju na największym na świecie rynku ciastek - powiedział Lapo Civiletti, CEO Grupy Ferrero. 

Trwa proces uzyskiwania stosownych pozwoleń. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom finalizacji i powinna zostać zamknięta w drugiej połowie bieżącego roku.

Funkcję doradców Ferrero przy tej transakcji pełnił JP Morgan Securities plc oraz Davis Polk & Wardwell LLP. 

© Portal Spożywczy 2020-01-21 01:47:49