Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Pracownicy handlu i sprzedaży poszukiwani przez pracodawców

W pierwszym kwartale 2019 roku liczba ofert na Pracuj.pl ponownie osiągnęła historyczny pułap. Po raz pierwszy pracodawcy zamieścili na początku roku ponad 150 000 ogłoszeń. Wzrost liczby ofert wyniósł 4% i był nieco mniejszy, niż przed rokiem (6,2%). Dane pokazują, że na rynku rekrutacji online na początku roku nie było widać wyraźnych symptomów spowolnienia gospodarczego, prognozowanych przez część ekspertów - informują eksperci Pracuj.pl.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 11-04-2019, 12:22
fot. shutterstock

Blisko co trzecie ogłoszenie (30%) na Pracuj.pl w I kwartale 2019 roku dotyczyło specjalistów ds. handlu i sprzedaży – podobnie, jak w minionych latach była to najpopularniejsza grupa pracowników. Jednocześnie jednak udział sprzedawców i handlowców w ogólnej liczbie ofert spadł o 3,6% rok do roku – co może mieć związek z krokami części pracodawców podjętymi w związku z regulacjami wprowadzonymi w 2018 roku, m.in. z zakazem handlu w niedzielę - informują eksperci Pracuj.pl.

W I kwartale 2019 pracodawcy aktywnie poszukiwali także specjalistów od obsługi klienta (22%). To jedna z najbardziej stabilnych specjalizacji pod względem zainteresowania pracodawców – od kilku lat dotyczy jej około 1/5 ofert na portalu. W sekcji „W centrum uwagi” przyglądamy się tej specjalizacji bardziej szczegółowo.

Trzecią najpopularniejszą grupę stanowili eksperci ds. IT (15% ofert). Dużym zainteresowaniem cieszyli się także finansiści (13%), inżynierowie (11%) i logistycy (8%). Ta ostatnia grupa specjalistów odnotowała także największy wzrost liczby zamieszczanych ofert w stosunku do ubiegłego roku – o 17%.

Podobnie jak w kilku ostatnich kwartałach, znacząco wzrosła liczba ogłoszeń kierowanych do pracowników fizycznych (niezależnie od specjalizacji). Łącznie kierowane było do nich 13% ogłoszeń w I kwartale 2019 roku.

Jak podają eksperci Pracuj.pl w I kwartale 2019 w czołówce branż rekrutujących na Pracuj.pl znalazło się kilka, które generowały podobną liczbę ofert. Najwięcej ogłoszeń pochodziło z branży bankowo-finansowej (10%), niemal tyle samo – z branży handlu detalicznego / sprzedaży B2C (10%). Tuż za nimi uplasowała się produkcja FMCG (9%). Aktywnie rekrutowały także firmy o profilu handel /sprzedaż B2B oraz pracodawcy IT (po 7%). 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

© Portal Spożywczy 2019-10-22 18:28:56