Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Facebook wprowadza nowe narzędzia walki z dezinformacją

Facebook wprowadza nowe narzędzia do walki z dezinformacją, które mają pomóc w usuwaniu treści naruszających regulamin platformy i ograniczyć ich rozpowszechnianie. Będą też informować użytkowników o źródłach, z których pochodzą materiały w serwisie.


Autor: PAP
Data: 11-04-2019, 19:18
Fot. Shutterstock

Jak poinformowali na blogu firmowym przedstawiciele koncernu, nowe funkcjonalności są kontynuacją strategii "Usuwamy, ograniczamy i informujemy" opracowanej przez Facebooka w 2016 roku. Ma ona regulować zarządzanie problematycznymi treściami we wszystkich aplikacjach firmy Marka Zuckerberga, a w szczególności pomagać w usuwaniu treści naruszających regulamin Facebooka, ograniczaniu rozpowszechniania treści problematycznych i informowaniu użytkowników o źródłach, z których pochodzą materiały widziane w serwisie.

Wśród wprowadzonych zmian Facebook wyróżnił ograniczanie zasięgu grup, w których wielokrotnie udostępniano fałszywe informacje. Zwiększono także zakres treści, które będą weryfikowane we współpracy z agencją prasową Associated Press. Poprawiono również mechanizm mający gwarantować użytkownikom zmniejszenie widoczności treści niskiej jakości w sekcji Aktualności Facebooka. Przedstawiciele firmy poinformowali też o umożliwieniu użytkownikom najpopularniejszego na świecie serwisu społecznościowego usuwania treści opublikowanych przez nich w grupach nawet po ich opuszczeniu.

Funkcja "Jakość Grupy", o której powstaniu poinformował Facebook, ma zwiększyć odpowiedzialność administratorów i moderatorów grup, w których stwierdzi się naruszanie obowiązujących zasad korzystania z platformy. Koncern zapowiedział, że w najbliższych tygodniach zacznie analizować działania osób zarządzających grupami w zakresie zatwierdzania postów publikowanych przez ich członków. "Jakość Grupy" umożliwi administratorom grup również zapoznanie się z podsumowaniem treści usuniętych oraz oznaczonych jako naruszenia, a także przeglądem fałszywych informacji, które znalazły się w zarządzanej przez nich grupie. Funkcja ta ma być dostępna dla użytkowników Facebooka na całym świecie w ciągu kilku kolejnych tygodni - zapowiedziała firma.

Zmiany objęły również działanie komunikatora Messenger. Rozbudowano funkcję blokowania niechcianych kontaktów w tym komunikatorze, a także usprawniono możliwości walki z podszywaniem się pod inne osoby - profile zweryfikowane na Facebooku będą oznaczone w aplikacji Messenger w widoczny, odróżnialny sposób. Komunikator zyskał również wskaźnik informujący o tym, ile razy przekazano dalej daną wiadomość, co ma w szczególny sposób zdaniem Facebooka ułatwić walkę z dezinformacją i rozpowszechnianiem fałszywych wiadomości.

Przedstawiciele koncernu napisali również, iż Facebook rozpoczął ograniczanie dystrybucji nieodpowiednich treści na Instagramie, które choć nie naruszają regulaminu i zasad społeczności, to mogą oddziaływać szkodliwie na użytkowników. Dotyczy to np. wpisów o charakterze seksualnym, które będą nadal wyświetlane w sekcji aktualności w aplikacji dla użytkowników obserwujących profil z którego pochodzą, nie będą jednak widoczne dla szerszej społeczności serwisu (np. w zakładce Eksploruj lub na stronach poszczególnych słów kluczowych). 

© Portal Spożywczy 2019-05-27 16:15:44