Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Prezes Ciasteczek z Krakowa: II półr. 2018 było punktem zwrotnym, nasz potencjał do poprawy jest spory

Dla Ciasteczek z Krakowa drugie półrocze roku 2018 było punktem zwrotnym w rozwoju firmy - udało się zwiększyć sprzedaż i zatrzymać trend spadkowy w dochodach. Do zrobienia zostało jeszcze bardzo wiele, a potencjał do poprawy wyniku jest spory – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Ewa Molęda, prezes zarządu spółki Ciasteczka z Krakowa, która w ubiegłym roku objęła to stanowisko.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 18-04-2019, 09:23
fot. materiały prasowe

- Drugie półrocze roku 2018 - prezesem spółki zostałam w lipcu - było punktem zwrotnym w rozwoju firmy, a dla mnie osobiście był to czas wdrożenia w specyfikę biznesu i jego funkcjonowania od strony operacyjnej. W tym okresie  musiałam także podjąć wiele ważnych decyzji, mających bezpośredni wpływ na rozwój Ciasteczek z Krakowa – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl  Ewa Molęda.

- Udało mi się zdobyć kilku klientów, a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż i zatrzymać trend spadkowy w dochodach, czego dowodem są wyniki finansowe: 2018 rok zakończyliśmy osiągając rentowność netto i zysk na poziomie 80 tys. zł. Dla porównania, w 2017 roku, spółka odnotowała stratę wysokości 166 tys. zł - dodaje.

- Niemały wpływ na kondycję finansową Ciasteczek z Krakowa miały oszczędności, jakie udało mi się poczynić – obniżyłam ceny zakupów surowców, a także zmniejszyłam koszty obsługi gospodarczo-ochronnej – mówi też nowa prezes spółki.

Czytaj też: „Ciasteczka z Krakowa poprawiły wyniki finansowe w 2018 r.; rozszerzają sieć dystrybucji”

Ewa Molęda podkreśla, że do zrobienia zostało jeszcze bardzo wiele, a potencjał do poprawy wyniku jest spory.

- Przede wszystkim będziemy pracować nad dalszym wzrostem sprzedaży i poprawą rentowności – to nasz nadrzędny cel. Planujemy także zakup kolejnych maszyn produkcyjnych, zwiększenie zatrudnienia, budowę dodatkowego magazynu wyrobów gotowych oraz remont istniejącego budynku. Intensywnie pracujemy również nad rozwojem nowych kanałów sprzedaży – mówi prezes Ciasteczek z Krakowa.

- Zauważamy duże zainteresowanie naszymi produktami na kiermaszach, w których regularnie uczestniczymy, dlatego też już niedługo otworzymy stały punkt sprzedaży w Krakowie. Na jego bazie będziemy rozwijać koncept franczyzowy na terenie całego kraju. W planach mamy również rozwinięcie kanału B2B do segmentu HoReCa – zapowiada Ewa Molęda.

Ciasteczka z Krakowa to notowana na NewConnect spółka działająca w segmencie spożywczym specjalizująca się w produkcji wyrobów cukierniczych, ciast oraz ciasteczek. Firma wyrasta z krakowskiej tradycji manufaktury rzemieślniczej. Sprawdzone receptury i ręcznie formowanie nadaje ciasteczkom niepowtarzalny charakter.

Spółka posiada własny sklep internetowy realizujący wszelkiego rodzaju zamówienia handlowe w oparciu o produkty własne, współpracuje także z sieciami handlowymi. Wyroby spółki dostępne są zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym.

© Portal Spożywczy 2019-11-22 13:36:19