Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Dyrektor generalny PPL Koral: 2019 będzie bardzo ciekawy dla lodów, ale łańcuch dostaw może sprawić trudność

W branży lodów ubiegły rok był rekordowy, a 2019 będzie bardzo ciekawy, bo na naszym rynku pojawiło się wielu nowych producentów. Najtrudniejsze może być struktura produkcyjno-transportowa oraz utrzymanie wzorowego łańcucha dostaw - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, Dyrektor Generalny PPL Koral.


Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
Data: 06-05-2019, 10:36
fot. Shutterstock

- Ten rok będzie bardzo ciekawy, bo na naszym rynku pojawiło się wielu nowych - w branży lodowej - producentów, jednak z naszego doświadczenia wynika, że najtrudniejsza dla nowych, ale również „starych” graczy znów okaże się niewybaczająca błędów w naszej branży struktura produkcyjno-transportowa oraz utrzymanie wzorowego łańcucha dostaw - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.

- Te aspekty wymagają ogromnej wiedzy i doświadczenia, a tego naszej firmie na pewno nie brakuje w porównaniu z innymi producentami. Bardzo dobrym przykładem niech będzie zbudowana przez PPL Koral na przestrzeni dziesiątków lat największa w Polsce sieć udostępnianego punktom handlowym sprzętu chłodniczego (zamrażarek), w które co roku bardzo mocno inwestujemy i przekazujemy w nieodpłatne użytkowanie-z naszym sprzętem jesteśmy obecni nawet w najmniejszych punktach w najmniejszych miejscowościach w całej Polsce. Na ten ruch, jak zresztą łatwo się samemu przekonać odwiedzając sklepy stać bardzo nielicznych – dodaje.

Podkreśla też, że ubiegły rok był rekordowy, jednak kluczowe znaczenie w osiągnięciu rekordowego wyniku miała nie tylko bardzo dobra pogoda i długo utrzymująca się słoneczna aura, ale także nie mniej ważne – precyzyjnie zaplanowana produkcja oraz sprostanie wzmożonej i wymagającej ogromnego doświadczenia logistyce. I ocenia, że lody to chyba najtrudniejszy produkt, jeśli chodzi o zachowanie właściwego łańcucha dostaw i ciągu chłodniczego.

Jak PPL Koral prognozuje 2019 rok? - Apetyt rośnie w miarę jedzenia, zeszły rok był rekordowy i nie mamy nic przeciwko powtórce scenariusza również w bieżącym sezonie. Jednak nasze 40-letnie doświadczenie pokazuje, że sezon sezonowi nierówny i różne scenariusze mogą się wydarzyć – najważniejsze to mieć przygotowany system działania na każdy z nich i co ważne bardzo szybko móc w stanie reagować na dynamicznie zmieniające się sytuacje na rynku – mówi Mariusz Jurek.

- My jako prywatna firma rodzinna mamy właśnie tę bezcenną zaletę, że od pomysłu i akceptacji koncepcji przez zarząd do samej jej realizacji upływa bardzo niewiele czasu. Mam jednak nadzieję, że warunki atmosferyczne przyjdą nam w sukurs, a wtedy kluczowym zagadnieniem będą właściwe moce produkcyjne, precyzyjny plan magazynowo-logistyczny oraz bardzo przemyślana strategia sprzedażowo-marketingowa - dodaje.

PPL Koral, który obchodzi w tym roku 40-lecie na polskim rynku, jest jednym z największym producentów lodów w Polsce, właścicielem marek Koral i Bracia Koral - Lody Jak Dawniej. Oferta firmy obejmuje przede wszystkim lody impulsowe na patyku, w rożku oraz w kubeczkach, a także szeroki wybór lodów w familijnych opakowaniach.

PPL Koral powstała w 1979 roku w Limanowej. Jej założycielami są bracia Marian i Józef Koral. Główną siedzibą zarządu PPL Koral jest Nowy Sącz. Firma posiada dwa  zakłady produkcyjne w Rzeszowie oraz w Limanowej. Sprzedaż lodów Koral prowadzona jest poprzez własną sieć dystrybucji i hurtowni w całej Polsce oraz w krajach UE m.in.: w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii i Litwie.

Bracia Koral to marka premium obecna na polskim rynku od 2014 roku, stworzona z okazji Jubileuszu 35-lecia firmy PPL Koral. Kompozycje smakowe dostępne są w dwóch liniach produktowych: Lody Jak Dawniej oraz powstałej w 2018 r. Smaki Dzieciństwa, w oryginalnych słoiczkach.

© Portal Spożywczy 2019-12-13 22:51:04