Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Mondelez Polska o wycofaniu Prince Polo przez PLL LOT: Marka odegrała dużą rolę w promocji Polski na świecie

Mondelez Polska przedstawił swoje stanowisko w sprawie wycofania wafelków Prince Polo przez Polskie Linie Lotnicze LOT.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-05-2019, 17:15
fot. Shutterstock

- Szanujemy decyzję Zarządu PLL LOT o zakończeniu naszej współpracy. Dzięki wieloletniej obecności Prince Polo na pokładach „LOT-u” mogliśmy towarzyszyć naszym Klientom w czasie podróży, jak i dołożyć swoją cegiełkę do międzynarodowej promocji wywodzących się z Polski produktów – czytamy w stanowisku Mondelez Polska.

Czytaj też: „LOT nie chce już wafelków Prince Polo na pokładzie"

- W związku z decyzją Polskich Linii Lotniczych LOT o wycofaniu Prince Polo jako przekąski wręczanej pasażerom w czasie podróży oraz pojawiającej się przy tej okazji w mediach argumentacji Biura Prasowego przewoźnika, czujemy się zobowiązani do przypomnienia historii Prince Polo – kultowego wafelka, wytwarzanego nieprzerwanie od ponad 60 lat w zakładzie „Olza” w Cieszynie, którego tradycje cukiernicze sięgają okresu międzywojennego – czytamy dalej.

Mondelez Polska podkreśla też, że Prince Polo to jedna z najcenniejszych i najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Wafelki po raz pierwszy pojawiły się na sklepowych półkach w 1955 roku i od tego czasu zdobyły rzeszę fanów, zyskując status kultowej marki. Niemniej ważna jest jednak rola jaką Prince Polo odegrało w zagranicznej promocji naszego kraju. Doskonałym przykładem może być Islandia, gdzie wafel jest podobnie jak w Polsce – ikonicznym przysmakiem. Potwierdzają to wypowiedzi m.in. byłego prezydenta kraju Ólafura Ragnara Grímssona wspominającego, że „polskie Prince Polo” jest jedną z rzeczy, na których wychowało się całe pokolenie Islandczyków.

Mondelez Polska wskazuje też, że od 1955 roku Prince Polo produkowane jest w jednym i tym samym zakładzie „Olza” w Cieszynie. W fabryce, w której pracuje ponad 250 osób, duma z produkcji Prince Polo idzie w parze z ekspertyzą i technologią w wytwarzaniu wafli. Dzięki tym atutom produkty z Cieszyna trafiają nie tylko na rynek polski, ale również na eksport.

- Prince Polo w swojej historii miało wiele różnych wariantów, jednak Polacy szczególnie cenią ten klasyczny, znany od pokoleń. Bogata historia w połączeniu z niepowtarzalnym smakiem oraz bardzo szeroką siecią dystrybucji sprawiły, że Prince Polo pozostaje marką numer 1 w swoim segmencie rynku – podaje Mondelez Polska.

Mondelez Polska sp. z o.o. jest wiodącą̨ firmą branży spożywczej w Polsce, od 27 lat obecną na naszym rynku. Zatrudnia blisko 4600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce - Mondelez uzyskał udział równy 19.9% w Kategorii Produktów Czekoladowych (źródło: Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, sprzedaż wartościowa, okres lipiec 2017 - czerwiec 2018).

Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą (dawniej Kraft Foods) funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

Mondelēz International, Inc. jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. MDLZ z przychodami w wysokości około 26 miliardów USD netto, zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek takich jak: ciastka Oreo, belVita i LU; czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone; cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, 

© Portal Spożywczy 2019-05-19 17:28:27