Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

EEC 2019: Najmłodsi konsumenci są gotowi płacić więcej za dodatkowe wartości

Niedawno robiliśmy badania dotyczące najmłodszej grupy konsumentów, czyli pokolenia Z – są to osoby urodzone po 1995 roku. Okazało się, że są gotowe płacić więcej za produkty z dodatkowymi wartościami – powiedział Rafał Reif, Senior Manager, Head of Retail Accenture na debacie "Smart konsument w świecie omnichannel", która odbyła się trzeciego dnia Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 15-05-2019, 10:19
Rafał Reif /fot. PTWP

Jak powiedział Rafał Reif, najmłodsza grupa polskich konsumentów ceni sobie dodatkowe wartości i jest gotowa więcej za nie płacić. - Generalnie widać rosnący trend pojawiania się na rynku produktów z dodatkowymi wartościami. Aż 20 proc. generacji Z jest gotowa zapłacić więcej za wyższą jakość produktu - powiedział Reif.

- Ideę sprawiedliwego handlu ceni sobie 15 proc. tej grupy konsumentów – chcą wiedzieć gdzie i w jaki sposób dana rzecz została wytworzona i czy szanowane były przy tym zasady sprawiedliwości. Zadziwiające jest, że stosunkowo mało osób ceni wartości ekologiczne. Tylko 12 proc. generacji Z jest gotowa zapłacić więcej za produkt, który wyprodukowany został z poszanowaniem środowiska naturalnego i dbałością o ekologie – zwrócił uwagę ekspert.

W jego opinii cena jest jednym z najważniejszych elementów przy dokonywaniu wyborów konsumenckich w tej grupie, ale wyraźnie widać że przy tej samej cenie konsumenci dostrzegają inne wartości i potrafią tę uwagę przekuć na dokonywane wybory zakupowe.

© Portal Spożywczy 2019-09-16 10:34:38