Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Polski start-up testuje wirtualną przymierzalnię dla sklepów wysyłkowych

Firma WearFits przeprowadza pierwsze testy wirtualnej przymierzalni, która po wprowadzeniu wymiarów ciała dobierze odpowiedni rozmiar ubrania i za pomocą animacji 3D zaprezentuje kupującemu, jak będzie się ono prezentowało na jego sylwetce.


Autor: PAP
Data: 19-05-2019, 12:41
fot. wearfits.com

Wirtualny model 3D klienta tworzony jest po wprowadzeniu podstawowych danych - wzrostu i szerokości ramion, obwodu talii oraz bioder. W czasie przeglądania oferty sklepu internetowego użytkownik będzie mógł uruchomić krótką animację prezentującą wybrany strój na sylwetce. System ma brać pod uwagę parametry takie jak specyficzny krój czy właściwości materiału (faktura, rozciągliwość) i symulować jego zachowanie w ruchu.

Prezentacja odbywać się będzie na ekranie urządzenia lub za pomocą rozszerzonej rzeczywistości (AR). Klient może włączyć także specjalny filtr Komfort, który za pomocą mapy cieplnej prezentuje naprężenia materiału ubrania w danym rozmiarze w poszczególnych miejscach.

Wprowadzenie pierwszych modeli sukienek do pilotażowej wersji rozwiązania poprzedziły prace badawczo-naukowe, podczas których testowano próbki materiału w celu wirtualnego odwzorowania ich budowy i elementów składowych. Projekt uzyskał dofinansowanie badawcze w wysokości ok. 2 mln zł ze środków UE, przyznane przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości.

WearFits wskazało, że wirtualna przymierzalnia może rozwiązać jeden z największych problemów sklepów sprzedających odzież wysyłkowo - stale rosnącą liczbę zwrotów nieprawidłowo dobranych ubrań. Zły rozmiar jest powodem 75 proc. zwrotów produktów zakupionych w sieci, a ok. 50 proc. motywowane jest niewygodą jego używania - podaje firma powołując się na badanie serwisu e-commerce-24.pl. Według innego cytowanego przez WearFits badania, w 2017 roku 9,4 mln (ok. 43 proc.) polskich konsumentów kupujących przez internet zdecydowało się nabyć produkty z kategorii odzieży i obuwia, z czego 2,5 mln osób (12 proc.) zmuszone było do późniejszego zwrotu zakupu. 

© Portal Spożywczy 2019-07-19 06:34:30