Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Wielka Brytania: Drób w Lidlu z obowiązkową informacją na temat systemu chowu kurcząt

Sieć Lidl wprowadza w swoich sklepach w Wielkiej Brytanii obowiązkowy dla producentów mięsa drobiowego system znakowania. Nowe etykiety mają informować konsumentów o sposobie chowu kurcząt, z których pozyskano mięso - informuje Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.


Autor: KIPDiP
Data: 07-06-2019, 15:23
fot. shutterstock

Lidl wprowadza znakowanie po badaniach opinii publicznej, w których 71 procent konsumentów wyraziło chęć kupowania mięsa znakowanego systemem chowu.

Niektórzy obserwatorzy rynku twierdzą jednak, że decyzja Lidla jest wynikiem działań samych producentów drobiu i jaj z Wielkiej Brytanii, którzy nie ustają w wysiłkach zmierzających do udowadniania konsumentom, że brytyjskie produkty drobiarskie są najlepsze. Działania producentów są – w ich przekonaniu – ochroną rodzimego rynku przed skutkami „twardego Brexitu”.

© Portal Spożywczy 2019-07-17 19:32:13