Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Fanex: Od kilku lat obserwujemy silną zmianę zwyczajów konsumpcyjnych Polaków

Fanex, producent i dostawca sosów oraz innych dodatków gastronomicznych, wsłuchuje się w opinie klientów i śledzi zmieniające się trendy na rynku HoReCa. - Od kilku już lat widzimy wyraźną przemianę trendów i zwyczajów konsumpcyjnych. Coraz liczniejsi odbiorcy wykazują zainteresowanie jakościowymi i oryginalnymi wyrobami, które produkowane są z minimalnym użyciem środków konserwujących - mówi Piotr Kubiczek, dyrektor handlowy w firmie Fanex.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 12-06-2019, 16:33
fot. shutterstock

Jak wynika z badań GfK Polonia branża gastronomiczna jest jedną nielicznych, która co roku, od ponad dekady, może pochwalić się systematycznym wzrostem. Z analizy PMR wynika, że polski rynek HoReCa wart jest już ponad 30 mld złotych i stale rośnie. Najnowsze badania rynkowe pokazują także, że już 58 proc. Polaków w ciągu ostatnich miesięcy, spożywało posiłki w lokalach gastronomicznych. - Także nasze wyniki sprzedażowe pokazują nam wyraźnie, że Polacy coraz chętniej żywią się poza domem. Restauracje stają się naturalnym miejscem spotkań. Jednocześnie, wydajemy w nich coraz więcej, bo zwiększa się siła nabywcza społeczeństwa. Z perspektywy producenta dodatków gastronomicznych, widzimy także kilka istotnych trendów na rynku, z których bardzo się cieszymy i za którymi już podążamy jako lider w produkcji sosów i dodatków gastronomicznych dla gastronomii.

Ostatnie badanie GFK pokazuje, że jedna trzecia konsumentów spożywających posiłki poza domem, odwiedza pizzerie. Na kolejnych miejscach znalazły się restauracje, puby i piwiarnie, bary fast food oraz kawiarnie. - Firma Fanex posiada ofertę produktów dla każdego typu tych najpopularniejszych lokali gastronomicznych. Polacy nieustannie uwielbiają klasyczne sosy typu Ketchup nr VII, Majonez Dekoracyjny czy Musztarda Słoneczna, które od lat świetnie się sprzedają. Dużą popularnością cieszą się również nasze autorskie mieszanki typu: Sos Arabski Łagodny i Pikantny, Sos Amerykański, Salsa Mexiana oraz oczywiście Barbecue. Coraz częściej klienci poszukują także nieco bardziej egzotycznych smaków. Widzimy to i szybko reagujemy na zapotrzebowanie ze strony ewoluującego rynku i wprowadzamy sosy typu Curry, Tzatziki, bardzo ostry Sriracha czy też Sos z Sambalem. Pizzeriom proponujemy dodatkowo nasze dodatki z linii Tres Amigos, takie jakie pomidorowe sosy specjalnie do pizzy, czy też wyselekcjonowane dodatki warzywne typu: oliwki, kapary, kukurydzę czy paprykę – wylicza.

Klienci prezentują szerokie spektrum gustów i preferencji oraz częściej sięgają po produkty premium, które choć są droższe, reprezentują wyższy poziom kulinarny. Tendencja ta z początku dotyczyła jedynie największych polskich miast, ale obecnie coraz częściej zauważana jest także w mniejszych aglomeracjach. - Prawdopodobnie jest to ściśle związane z większą zamożnością mieszkańców naszego kraju. Oprócz rodaków, rosnącą grupę klientów firm gastronomicznych stanowią odwiedzający nasz kraj obcokrajowcy. Wizyty turystyczne i biznesowe gości z innych krajów, pozytywnie stymulują polskich restauratorów do wprowadzania nieco bardziej egzotycznych smaków - twierdzi Piotr Kubiczek.

Rynek rozwija się dość dynamicznie. Jego konkurencyj­ność stale rośnie, pojawia się znacznie więcej jakościowych formatów, co zaczyna być coraz bardziej widoczne. Są pierwsi gra­cze, którzy nie poradzili sobie na naszym podwórku. - Mimo wszystko uważamy, że na rynku jest wystarczająco dużo miejsca na nowe koncepty, za­równo sieciowe jak i niezależne, gdyż coraz więcej Polaków korzysta z usług gastronomicznych. Nasi Klienci mówią, że konsument coraz częściej oczekuje miejsc, gdzie panuje luźna atmosfera i gdzie każdy znajdzie coś dla siebie w rozsądnej cenie. Powoli widać spowolnienie za­interesowania w tzw. sektorze casual dining i zauważalne jest przejście tej grupy klien­tów do fast casual, gdzie jakość powinna być podobna, ale czę­sto można zjeść szybciej i taniej. Widzimy także, że restauratorzy coraz bardziej poszukują także produktów lokalnych oraz pochodzenia roślinnego (w Polsce mamy coraz więcej konceptów wegetariańskich oraz wegańskich) – dodaje.

I zapewnia, że większość zmian na rynku HoReCa, uważa za bardzo pozytywne. - W Fanex monitorujemy wszystkie wymienione wyżej trendy i zjawiska oraz staramy się dopasowywać do nich naszą ofertę produktową. Dlatego też pracujemy na recepturami produktów z tzw. czystą etykietą albo ograniczamy do minimum użycie związków konserwujących. Z ważniejszych działań jakie udało nam się zrealizować, to m.in. wprowadzenie słodkich sosów o zdecydowanie bardziej owocowych recepturach. Na rynek trafiły ostatnio także nasze nowe, owocowe kulki żelowe Fan&JOY, które zostały znakomicie przyjęte przez rynek. Poszerzyliśmy także naszą ofertę o wegański majonez – VEGA MAJO – gdyż widzimy ogromny potencjał w sosach na bazie produktów pochodzenia roślinnego. Stale poszukujemy także nieco bardziej egzotycznych smaków – efektem tego jest np. wprowadzenie ostatnio Ketchupu Curry. Nie zapominamy także o rozbudowie oferty musztard. Rok 2019 będzie w Fanex rokiem wielu niezwykle ciekawych nowości – zapewnia Piotr Kubiczek.

Fanex Sp. z o.o. zajmuje się produkcją sosów, ketchupów, majonezów, musztard, dressingów, marynat, paluszków i innych przekąsek dla odbiorców gastronomicznych i detalicznych. Spółka jest polską firmą rodzinną,  która działa na rynku od 1988 roku.

Produkcja firmy Fanex skupia się głównie wokół wyrobów zaspokajających potrzeby i wymagania szeroko pojętej gastronomii oraz sieci marketów detalicznych. Wykorzystuje naturalne surowce o najwyższych parametrach jakościowych. W ofercie posiada zarówno wyroby sygnowane logo „Fanex” (około 300 podstawowych receptur produktowych), jak i marki własne tworzone na specjalne potrzeby klientów.

© Portal Spożywczy 2019-06-16 21:34:31