Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Mleczna środa: Z wizytą w Mlekovicie (galeria zdjęć)

27. czerwca br. w centrali Mlekovity w Wysokim Mazowieckim odbyła się konferencja połączona ze zwiedzaniem najnowszej fabryki proszków mlecznych. Okazją do zaproszenia mediów oraz innych gości było ogłoszenie podjęcia współpracy przez Mlekovitę z Sokołowem SA.


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 03-07-2019, 06:48
fot. materiały redakcji

Przypomnijmy, Mlekovita oraz Sokołów SA podjęły współpracę tworząc innowacyjny projekt biznesowy. Firmy wspólnie wprowadzają na rynek nową formę przekąsek serowych i mięsnych. CZYTAJ TAKŻE: Mlekovita i Sokołów realizują wspólny projekt

Po krótkim przywitaniu wszyscy goście odwiedzili linię produkcyjną, gdzie powstają wspólne produkty Mlekovity oraz Sokołów SA. Następnie Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity osobiście oprowadził gości po dojrzewalni serów oraz po nowej i działającej już fabryce proszków mlecznych, która znajduje się obok centrali firmy. Głównym produktem wytwarzanym w nowym obiekcie są odżywki białkowe oraz serwatka w proszku.

- Proszę zwrócić uwagę, że z roku na rok rośnie wartość marki Mlekovita wynosząca obecnie ok. 2 mld zł. Nie byłoby to możliwe bez rekordowych inwestycji, które w poszczególnych latach wynosiły: w 2016: 165,4 mln zł, w 2017: 171,7 mln zł, w 2018: ok. 90 mln zł, a od stycznia do maja tego roku ok. 60 mln zł – mówił prezes Sapiński.

Ostatnim efektem tych inwestycji jest największa i najnowocześniejsza w historii firmy Fabryka Proszków Mlecznych. - Zauważamy rozwijającą się kategorię wyrobów sport i fitness. Tym samym wpisujemy się w rosnący trend na zdrowy styl życia i aktywność fizyczną. Rośnie rynek odżywek białkowych – szacunkowo, że rynek suplementów diety, w tym z dużym udziałem odżywek białkowych, ma już wartość 4 miliardów złotych i w najbliższych latach wzrośnie o 20-30 proc. Najczęściej wybierany jest koncentrat białek serwatkowych – zarówno przez tych, którzy chcą poprawić swój wygląd i samopoczucie poprzez amatorskie uprawianie sportu, jak i profesjonalnych sportowców Białko to bowiem jeden z najważniejszych składników odżywczych. Jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania, wzrostu i regeneracji organizmu. Odgrywa ważną rolę w budowie tkanek, mięśni i narządów wewnętrznych – jest głównym materiałem budulcowym organizmu: stanowi około 20 proc. masy ciała człowieka, w tym głównie układu mięśniowego. Białko pełni także role transportowe i magazynujące. Odpowiednia ilość białka dostarczanego do organizmu wpływa nie tylko na prawidłowy wzrost i rozwój ciała człowieka oraz regenerację uszkodzonych tkanek, ale jest szczególnie ważna dla osób aktywnych – bez względu na ich cele treningowe – mówił Dariusz Sapiński.

Zwiedzając nowy obiekt firmy, można odnieść wrażenie, że jest to inwestycja jeszcze bardzo rozwojowa, gdyż budynki mają jeszcze sporo wolnego miejsca do wykorzystania. W rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl, prezes Sapiński podkreślił, że przyszłością kierowanej przez niego firmy są produkty stałe, które można daleko eksportować. - Uważam, że nasz, polski rynek, który oczywiście jest dla nas najważniejszy, jest już nasycony. Dlatego musimy szukać nowych możliwości sprzedaży i nowych produktów – dodał.

Z zaprezentowanych danych wynika, że Mlekovita systematycznie zwiększa skup mleka. - W Mlekovicie skup mleka rośnie dynamiczniej niż jego światowa produkcja, gdyż jest to ok. 10 proc. w skali ostatnich 3 lat- mówił Dariusz Sapiński. za okres pierwszych 5 miesięcy w poszczególnych latach kształtuje się następująco: 2017: 779,2 mln l (za cały rok 2017: 1 913,2 mln l), w 2018: 873,7 mln l (za cały rok 2018: 2 100,0 mln l), 2019: 952,8 mln l.

Później, podczas konferencji, która odbywała się w jednej z restauracji w Wysokim Mazowieckim, prezes Sapiński podkreślał, że świat się zmienia, zmienia się otoczenie firmy, a zatem musi się zmienić firma. Aby zapewnić firmie trwałą obecność na rynku, trzeba bez przerwy analizować otoczenie, szukać nowych możliwości i nieustannie się rozwijać. Dlatego poza nowymi produktami szukamy także nowych innowacyjnych projektów biznesowych. - Zaczęliśmy od regularnie powtarzanej współpracy z firmą Nestle, podczas której wspólnie promowaliśmy Mleko Wypasione jako najbardziej wartościowy dodatek do płatków. Podjęliśmy się wspólnego projektu z firmami Dan Cake oraz Koral, które do wyrobu swoich produktów: Dan Cake bułeczek, a Koral – lodów Wypasionych, używają polskiego mleka z Mlekovity. I najszerszy z projektów, który jest jednym z powodów naszego dzisiejszego spotkania, czyli oferta serowo-mięsnych przekąsek powstała z naszej współpracy z firmą Sokołów - podkreślił szef Mlekovity.

© Portal Spożywczy 2019-11-22 05:57:54