Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Prezes Mlekpolu: rośnie sprzedaż serów dojrzewających

Obserwujemy wzrost sprzedaży serów dojrzewających. Konsumenci coraz częściej cenią nie tylko smak i jakość serów żółtych, ale także wygodę. Polacy najczęściej sięgają po sery konfekcjonowane i paczkowane – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Edmund Borawski, prezes Mlekpolu.


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 19-07-2019, 13:15
Edmund Borawski, prezes Mlekpolu /fot. Mlekpol

Zwraca uwagę, że ta tendencja jest zauważalna szczególnie w większych miastach. - Plastry i kostki oferujemy w gramaturze już od 100 g aż do 1 kg – w tzw. Opakowaniach familijnych. Największą popularnością wśród konsumentów cieszą się sery w plastrach, w opakowaniach 150 gramowych – mówi.

Konsumenci znajdą w ofercie Mlekpolu sery zarówno typu holenderskiego i szwajcarskiego oraz te z dodatkami smakowymi. - Największym uznaniem konsumentów cieszą się Królewski z Kolna - ser typu szwajcarskiego oraz Gouda naturalna i ta z dodatkami, która jest serem typu holenderskiego – dodaje prezes Borawski.

Zaznacza także, że na polskim rynku obserwujemy powrót do naturalnego, pełnowartościowego jedzenia. W ocenie prezesa, to bardzo dobry i ważny trend. - Cieszymy się z rosnącego zainteresowania produktami o naturalnym składzie. Sami zresztą wspieramy takie podejście. Nasza kampania Maślanki Mrągowskiej z hasłem „Nie jem byle czego” zapada w pamięć i przekłada się na codzienne wybory.  Owszem, są w życiu sprawy, na które nie mamy wpływu, ale na to, co jemy akurat wpływ zawsze mieć możemy. Warto się nad tym codziennie zastanowić. Zauważamy też, że konsumenci przestają liczyć kalorie, a bardziej skupiają się na wartościach odżywczych produktów. Chcą też mieć pewność co do składu i pochodzenia wyrobów. Zaczyna powoli powracać racjonalne podejście do odżywiania, choć jeszcze nie na taką skalę, na jaką byśmy sobie życzyli – mówi Edmund Borawski.

© Portal Spożywczy 2019-12-12 09:09:54