666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Marie Brizard Wine & Spirits chce sprzedać Sobieski Trade firmie United Beverages

Marie Brizard Wine & Spirits ogłosiła podczas prezentacji planu strategicznego na lata 2019-2022, że dokonała przeglądu swoich działań pod kątem ich taktycznego i strategicznego interesu oraz zdolności do tworzenia długoterminowej wartości dla Grupy. Na tej podstawie postanowiła sprzedać Sobieski Trade, który działa niezależnie od innych działań Grupy w Polsce. Poinformowano także o propozycji sprzedaży spółki firmie United Beverages z Torunia.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 06-08-2019, 11:05
fot. shutterstock.com

Zgodnie z warunkami planowanej sprzedaży Sobieski Trade zostałby sprzedany United Beverages, jednemu z wiodących importerów napojów spirytusowych i win premium, a także jednemu z wiodących dystrybutorów napojów alkoholowych w Polsce.

Jak dodano w komunikacie, to także szansa dla marek Grupy w Polsce - obok sprzedaży zostanie podpisana nowa umowa dystrybucyjna między MBWS Polska a Sobieski Trade.

Wyjaśniono, że Sobieski Trade nie jest wystarczająco duży, aby sprostać wymaganiom Grupy w zakresie rentowności. W 2018 r. działalność ta wygenerowała ujemną EBITDA przy przychodach w wysokości 105,5 mln EUR. Tymczasem sprzedaż netto markowego biznesu w Polsce wzrosła od początku 2019 r. 

Andrew Highcock, dyrektor generalny Marie Brizard Wine & Spirits, powiedział, że "proponowana sprzedaż Sobieski Trade idealnie wpisuje się w priorytety planu strategicznego Grupy i pozwoli skoncentrować dalsze wysiłki związane z odbudową i inwestycjami na markach i działaniach generujących wartość."

- Ta operacja umożliwi nam również przekształcenie naszego międzynarodowego zasięgu i dalsze usprawnianie naszego modelu operacyjnego, obniżając koszty. Cieszę się, że doszliśmy do porozumienia z United Beverages, które dzięki swojej wielkości i know-how będzie mogło rozwijać firmę i jej potencjał, zapewniając pracownikom Sobieski Trade nowe perspektywy - dodał.

Zamknięcie transakcji podlega różnym warunkom, w tym zatwierdzeniu przez polski organ ochrony konkurencji.

© Portal Spożywczy 2019-12-12 11:38:36