Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Lidl: Redukujemy zużycie plastiku. Klienci mogą przyjść z własnymi opakowaniami

Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, dlatego decyzje związane z opakowaniami, w tym zwłaszcza z plastikiem, należą aktualnie do najważniejszych zmian wokół asortymentu produktów spożywczych oraz przemysłowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 08-08-2019, 11:28
fot. shutterstock

– Przyjęliśmy zobowiązanie o redukcji opakowań plastikowych marek Lidla o 20% do 2025 roku. To ambitny, ale nie jedyny cel w tym obszarze. Również do 2025 roku 100% plastiku użytego do produkcji opakowań marek własnych, będzie możliwe do poddania recyklingowi. W rzeczywistości już rozpoczęliśmy realizację tych postulatów – jest to długofalowy proces, który obejmuje znakomitą większość produktów marek Lidla – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

– W ramach realizacji naszych zobowiązań zredukowaliśmy plastikowe opakowania części warzyw i owoców dostępnych na Ryneczku Lidla, ograniczyliśmy również materiał PET w butelkach wody. Nasze butelki są teraz cieńsze, dzięki czemu w 2019 roku Lidl Polska oszczędzi 442 tony plastiku – to około 19 wypchanych po brzegi tirów – dodaje.

Tłumaczy, że klienci wybierając warzywa i owoce z Ryneczku Lidla czy pieczywo Chrupiące z pieca, mogą skorzystać z własnych opakowań. – Jednak w takiej sytuacji kasjer może poprosić klienta o wyjęcie produktów przed ich skasowaniem. Pracownik sklepu musi mieć pewność, jaki produkt jest naliczany, dlatego tak ważne jest dobre wyeksponowanie towaru w trakcie procesu kasowania – wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz.

– Redukujemy zużycie plastiku w kilku obszarach naszej działalności – np. w zakresie jednorazowych naczyń plastikowych. Chociaż ustawodawca pozwala na sprzedaż tego typu produktów do 2021 roku, sieć Lidl Polska już teraz, w sezonie letnim 2019, zrezygnowała z ich dostępności na rzecz biodegradowalnych artykułów, tym samym będąc gotowym na tę zmianę już 2 lata wcześniej. Dzięki temu już w bieżącym sezonie Lidl wyeliminuje ok. 140 ton plastiku – mówi przedstawicielka sieci handlowej.

– W maju w ofercie sieci Lidl pojawiły się biodegradowalne tacki papierowe czy kubki jednorazowe, biodegradowalne słomki do napojów, sztućce biodegradowalne z polilaktydu z dodatkiem otrębów lub naturalne, wykonane bez obróbki chemicznej z surowców odnawialnych sztućce drewniane. Drewniane sztućce mają certyfikat FSC, a to oznacza, że drewno użyte do ich produkcji pochodzi z lasów gospodarowanych w sposób zrównoważony oraz odpowiedzialny – dodaje.

– Na Ryneczku Lidla znacząca liczba owoców i warzyw sprzedawana jest bez opakowań. Warto również dodać, że produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach m.in. takie jak pomidory rzymskie, papryczki pikantne, cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, aktualnie są dostępne bez nich – informuje Aleksandra Robaszkiewicz.

– Dążymy do dalszego ograniczenia liczby opakowań na Ryneczku Lidla. Część naszych BIO warzyw i owoców sprzedajemy m.in. w biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo opakowaniach z polilaktydu (PLA). Produkcja opakowań z PLA również opiera się o surowce odnawialne, a sama folia jest kompostowalna przemysłowo. Cały czas poszukujemy nowych, jeszcze bardziej przyjaznych środowisku rozwiązań– dodaje.

– Obecnie nie posiadamy systemu kaucyjnego. Jednak nie wykluczamy, że w przyszłości w ramach naszych zobowiązań dotyczących ograniczenia zużycia plastiku, wprowadzimy takie rozwiązanie – mówi Aleksandra Robaszkiewicz.

© Portal Spożywczy 2019-08-21 09:01:14