Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Większy eksport z Polski dzięki globalnym platformom e-commerce

Dzięki globalnym platformom e-commerce takim jak Alibaba, Amazon, eBay czy Zalando, coraz więcej polskich firm z powodzeniem sprzedaje swoje produkty za granicą. To sposób na wejście m.in. na bardzo trudne rynki azjatyckie - pisze "Rzeczpospolita".


Autor: Rzeczpospolita
Data: 13-08-2019, 11:11
fot. unsplash.com

Jak wynika z danych Gemiusa, już 26 proc. polskich internautów dokonało zakupu w zagranicznym sklepie internetowym. Było tylko kwestią czasu, by w ślad za konsumentami coraz chętniej kupującymi w zagranicznych e-sklepach ruszyli przedsiębiorcy, szukający nowych rynków zbytu.

– Polscy e-przedsiębiorcy będą coraz więcej towarów wysyłać za granicę, ale jednocześnie konkurencja wzrośnie na rodzimym rynku, bo coraz więcej firm z krajów ościennych, i nie tylko, uruchamia sklepy internetowe w lokalnych wersjach – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce w rozmowie z "Rz".

Coraz więcej polskich firm korzysta z globalnych platform, takich jak Alibaba, Amazon czy eBay. Ten rodzaj sprzedaży na całym świecie jest coraz popularniejszy, platformy gwarantują bowiem ogromny ruch internautów, a nowy samodzielny sklep internetowy sam musi o niego zadbać. Pośrednik oczywiście kosztuje – platformy pobierają prowizje od sprzedaży, liczą sobie też za dodatkowe usługi, ale wiele firm uznaje, że warto.

Właśnie tak polskie marki kosmetyczne przebijają się na bardzo trudnym rynku chińskim. 

Więcej w "Rzeczpospolitej".

© Portal Spożywczy 2019-09-16 06:03:14