Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Woda, lemoniada, piwo - czym Polacy gaszą pragnienie latem?

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród członków społeczności kulinarnej w Polsce Pysznosci.pl, ulubione napoje Polaków spożywane latem to: woda mineralna (70%), lemoniada (36%) oraz mrożona kawa (30%). Wśród ulubionych napojów znajduje się również piwo, choć jako ulubiony wakacyjny napój wymienia go zaledwie kilka procent ankietowanych. Jednak zapytani wprost o ulubioną markę bursztynowego trunku na pierwszym miejscu wymieniane są: Red’s, Lech, Warka, Tyskie, piwa rzemieślnicze oraz Żywiec.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 02-09-2019, 10:04
fot. unsplash.com

W ankiecie food loversi zapytani zostali również o swoje ulubione wakacyjne koktajle zawierające alkohol i jak wynika z uzyskanych danych aż 33% nie pije drinków, zaś najpopularniejszym wśród pijących drinki jest mojito (31%).

Piwo to najstarszy i najczęściej spożywany napój alkoholowy na świecie. W Polsce również jest niezwykle popularny. Według danych z początku 2019 roku w kraju funkcjonowało ponad 300 browarów , a piwo było ważone również przez ponad 100 tysięcy piwowarów domowych. Ankietowani członkowie społeczności Pysznosci.pl zapytani o ulubione marki piwa wskazali: Red’sa (30%), Lecha (23%), Warkę (niemal 20%), Tyskie (17%), piwa rzemieślnicze (16,6%), Żywiec (16%), Heineken (10%), Okocim (9,6%). Na dalszych pozycjach znalazły się: Łomża, Żubr, Carlsberg, Kasztelan, Somersby, Królewskie, Desperados, Perła oraz Dębowe i Harnaś. Zaledwie kilka procent ankietowanych odpowiedziało, że nie pije piwa.

Zapytani natomiast o ulubione koktajle alkoholowe ankietowani w ponad 33% odpowiedzieli, że nie piją koktajli zawierających alkohol. Wśród tych, którzy to jednak czynią w menu ulubionych wakacyjnych drinków znajdziemy natomiast: Mojito (niemal 31%), whisky z colą (ponad 12%), Pinacoladę (niespełna 6%), Aperol Spritz (ponad 5%), dżin z tonikiem (ponad 3,5%) oraz Tequila Sunrise (2,5%) i Cosmopolitana (niemal 2%).

- Jak wynika z raportu przygotowanego przez KPMG rynek napojów bezalkoholowych w Polsce już w 2016 roku wart był ponad 20 miliardów złotych, a już niebawem osiągnie poziom 25 miliardów. Spożycie napojów bezalkoholowych wśród Polaków wzrasta z każdym rokiem, co cieszy tym bardziej, że jak wynika z danych nadal pijemy zbyt mało, narażając swoje organizmy na problemy zdrowotne. Pozytywną wiadomością jest jednak fakt, że to właśnie woda mineralna znalazła się na pierwszym miejscu wśród najbardziej popularnych napojów w okresie wakacyjnym, kiedy ludzki organizm potrzebuje najwięcej płynów. Wyniki ankiety pokazują jednak również, że Polacy nie tylko mają ulubione napoje i smaki, ale również marki i choć w zależności od pory roku pijemy inne napoje to jednak do pewnych powracamy gdy dopada nas pragnienie – mówi Damian Defratyka, założyciel i prezes we killed tv, do której należy społeczność Pysznosci.pl.

© Portal Spożywczy 2020-02-25 22:48:12