Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Mleczna środa: Mlekpol profiluje się na Chiny

Żywność, to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów wymiany handlowej pomiędzy Polską i Państwem Środka. Mlekpol jest liderem eksportu polskiego mleka do Chin - głównie pod własną marką Łaciate. Polscy eksporterzy potrzebują spójnej, wypracowanej z przedsiębiorcami, konsekwentnie wdrażanej strategii współpracy gospodarczej państwa polskiego z Chinami – mówi Małgorzata Cebelińska, dyrektor Handlu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol w Grajewie.


Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 10-09-2019, 14:35
Małgorzata Cebelińska /fot. Mlekpol

Zauważa jednak, że zbyt rzadkie i nieregularne spotkania nie sprzyjają zmniejszaniu się deficytu w wymianie handlowej. Mlekpol stara się być obecny na największych wydarzeniach i targach branży spożywczej w Chinach i innych państwach Azji południowo - wschodniej, ale potrzebuje również systemowego wsparcia i zaangażowania w ramach międzypaństwowej wymiany handlowej. Mlekpol jest otwarty na bezpośredni dialog z Chińskimi partnerami dotyczący współpracy handlowej i z przyjemnością i dużym zaangażowaniem podejmuje rozmowy z przedsiębiorcami z Chin.

Zwraca uwagę, że zarówno europejscy jak i chińscy konsumenci chcą spożywać produkty zdrowe i naturalne i to nas łączy. - Natomiast dzięki internetowi i podróżom, które ułatwiają dostęp do bogatej oferty światowych producentów, obserwujemy szczególny wzrost wymagań i oczekiwań względem produktów właśnie u chińskich konsumentów. Oprócz aspektów jakościowych chińscy konsumenci coraz bardziej zwracają uwagą na pochodzenie produktów. Wybierając mleko lub inny produkt mleczny, chiński konsument za pomocą aplikacji cyfrowych sprawdza kto jest producentem, z jakich surowców i gdzie produkt został wyprodukowany oraz wg jakich standardów. Jednym słowem musi czuć się bezpiecznie ze swoim wyborem. Dlatego bardzo cieszymy się obserwując coraz większe zainteresowanie wyrobami Mlekpolu, które powstają na bazie najlepszego mleka, pochodzącego z najczystszych regionów Polski. Mając na uwadze nasz cały eksport do Państwa Środka możemy powiedzieć, że największym zainteresowaniem chińskich konsumentów cieszą się mleko, mleczka smakowe i śmietanki Łaciate w różnych wariantach opakowania. Coraz więcej zapytań dotyczy również masła i serów, zwłaszcza mozzarelli, których to eksport do Chin konsekwentnie w Mlekpolu rośnie – mówi dyrektor Cebelińska.

Rynek chiński jest to rynek bardzo zróżnicowany pod względem kulturowym, geograficznym a nawet językowym. - Dlatego wspólnie z naszymi chińskimi partnerami monitorujemy zachowania chińskich konsumentów w celu dogłębnego ich zrozumienia i dopasowania skutecznych działań marketingowych. W efekcie zatrudniamy wpływowych trendsetterów i prowadzimy działania marketingowe oparte na koncepcji story- tellingu i własnego dziedzictwa w celu wyróżnienia naszej marki wśród innych ofert. Dzielenie się bogatą historią i zapleczem kulturowym związanym z marką łaciate zdecydowanie przyciąga uwagę i buduje zaufanie u chińskich konsumentów – wyjaśnia Małgorzata Cebelińska.

Przez lata obecności na rynku, dzięki systematycznym działaniom marketingowym Łaciate utrwaliło się w świadomości konsumentów jako synonim mleka. Inwestujemy w przyszłość. Konsument się zmienia i oczekuje nowoczesnych form komunikacji, dlatego spersonalizowane treści marketingowe stały się już głównym kierunkiem komunikacji z konsumentem. - Jednocześnie Mlekpol wprowadził do procedur produkcyjnych najwyższe standardy i zaawansowane technologicznie rozwiązania, aby dostarczać chińskim konsumentom produkty najwyższej jakości i homogeniczne. Jest to możliwe dzięki Instytutowi Innowacji Przemysłu Mleczarskiego, który powstał w 2010 roku w Mrągowie. To akredytowane Centrum Badań i Rozwoju zajmuje się projektowaniem i rozwojem nowych produktów, dbając o ich innowacyjność, prozdrowotność i funkcjonalność. Instytut ulepsza istniejące i opracowuje nowe procesy technologiczne. Prowadzi również badania nad innowacyjnymi opakowaniami dla przemysłu mleczarskiego. Polska znana jest z odgrywania znaczącej roli w Europie wśród producentów zdrowej żywności. To doświadczenie w połączeniu z innowacyjnym podejściem otworzyło Mlekpol drzwi na rynki chińskie, zarówno podaży, jak i wysokich oczekiwań dotyczących jakości – uważa Cebelińska.

- Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol w Grajewie jest jednym z największych przetwórców mleka w Polsce oraz jednym z 20 największych w Europie. Codziennie skupuje od swoich dostawców blisko 6 mln mleka i przetwarza je w 12 zakładach przetwórczych. Dzięki wysoce wyspecjalizowanej i technologicznie zaawansowanej produkcji jest również wiodącym eksporterem produktów mlecznych w Polsce. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na wysokiej jakości produkty, Mlekpolowi skutecznie układa się współpraca z dużymi i wymagającymi odbiorcami z rynku chińskiego. Nowa inwestycja jaką jest Zakład Produkcji Sproszkowanych Wyrobów Mleczarskich w Mrągowie pozwoli na poszerzenie oferty produktowej Mlekpolu o bardziej specjalistyczne pochodne mleka i serwatki, jednocześnie zwiększając ilość eksportowanych produktów, również na ten bardzo wymagający jakim jest chiński rynek. Można nawet powiedzieć, że jest to inwestycja właśnie na potrzeby rynku chińskiego - puentuje dyrektor handlu Mlekpolu.

© Portal Spożywczy 2019-09-18 11:48:15