666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Klientom brakuje czasu, więc dania gotowe rosną

Przebojem rozpychają się na polskich półkach dania chłodzone czy takie o obniżonej i precyzyjnie wyliczonej liczbie kalorii - informuje "Rzeczpospolita".


Autor: Rzeczpospolita
Data: 25-09-2019, 09:19
fot. Shutterstock

Sprzedaż gotowych dań chłodzonych wzrosła w ciągu ostatniego roku na polskim rynku aż o 26 proc., do 1,52 mld zł – policzył Nielsen dla „Rzeczpospolitej".

Łącznie polski rynek gotowych dań jest warty ponad 2,7 mld zł. Składają się na niego jeszcze dania półkowe, które zanotowały 5 proc. wzrostu i ich rynek jest warty obecnie 488 mln zł, oraz dania mrożone, w tym pizze, zapiekanki i pierogi, które wzrosły w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 3 proc., sięgając do 705 mln zł.

Zwiększające się dochody i kurczące się zasoby wolnego czasu mieszkańców miast wpłynęły na rozwój rynku, a dodatkowy nacisk na innowacje nakłada rosnąca troska o stan środowiska, nowa tendencja mająca na celu unikanie konserwantów oraz rosnące grono wegetarian. Ten ostatni trend wykorzystała w swoim pomyśle na biznes firma Kubara, producent marki Dobra Kaloria, która wypuściła niedawno wegańskie klopsy.

– Rynek roślinnych zamienników mięsa w Polsce to wciąż nisza w porównaniu z produktami mięsnymi, ale jest to nisza, która bardzo dynamicznie się rozwija – mówi Karolina Kubara, menedżer marki. Potwierdza, że w tym roku na rynku pojawiło się zdecydowanie więcej nowości w tym segmencie niż w ubiegłym zarówno dzięki rodzimym producentom, jak i importerom. Rynek dań wegetariańskich rozwija się dynamicznie nie tylko dzięki wegetarianom, ale bardziej fleksitarianom, którzy nie rezygnują z mięsa, lecz je ograniczają i szukają nowych smaków. – Produkcja burgerów i klopsów roślinnych ruszyła w marcu i od tego momentu stale poszerzamy grono odbiorców oraz zwiększamy moce produkcyjne, więc z naszej perspektywy widać, że zapotrzebowanie na tego typu produkty jest duże – dodaje Kubara.

Ważnym kanałem zbytu dań gotowych są mobilni sprzedawcy wyczekiwani przez pracowników korporacji na wszystkich piętrach biurowców.

Całość w "Rzeczpospolitej" 

© Portal Spożywczy 2020-02-21 10:32:35