666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Prezes Podravka Polska: Polska jest dla nas jednym z kluczowych rynków

-  Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla grupy, jesteśmy w procesie ciągłej innowacji, prowadzimy badania i znajdujemy najlepsze rozwiązania dla lokalnych konsumentów. Znaczenie Polski znajduje odzwierciedlenie w naszych inwestycjach na rynku - mówi Hrvoje Puhalo, prezes zarządu Podravka Polska.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 11-10-2019, 14:09
Hrvoje Puhalo, prezes zarządu Podravka Polska/ fot. materiały prasowe

Jak ważny jest polski rynek dla Podravki pod względem biznesu i inwestycji?

Podravka jest jednym z największych producentów żywności w Europie Południowo-Wschodniej. Polska jest jednym z kluczowych rynków, na którym odnotowujemy wysoką sprzedaż produktów marek Vegeta, Podravka i Warzywko. Pod względem sprzedaży jest to największy rynek międzynarodowy po krajach adriatyckich.

Znaczenie Polski znajduje odzwierciedlenie w naszych inwestycjach na rynku. Najbardziej widoczna jest Vegeta, która jest również najbardziej rozpoznawalną marką Podravki w skali międzynarodowej, ikoniczną dla całej kategorii przypraw uniwersalnych. Vegeta jest wyraźnym liderem w swojej kategorii nie tylko pod względem sprzedaży, ale także wyznacza trendy w branży. Jest obecna w prawie wszystkich polskich sklepach i od lat jest wybierana przez polskich konsumentów.

Vegeta to nie jedyna marka Podravki w Polsce. Poprzez markę Podravka podkreślamy nasze chorwackie pochodzenie, promujemy kuchnię śródziemnomorską, oferując Polakom produkty najwyższej jakości, takie jak Ajvar, przetwory pomidorowe, makarony, suszone pomidory, oliwki i pesto. Znaczenie Polski to nie tylko media, ale także ludzie. Polska ma największe zespoły sprzedażowe poza regionem adriatyckim.

Jakie plany rozwoju i inwestycji ma Podravka w naszym kraju?

Podravka stawia na zrównoważony rozwój. Monitorujemy najnowsze trendy konsumenckie, prowadzimy badania i na tej podstawie rozwijamy naszą ofertę. W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek ponad 20 nowych produktów pod marką Vegeta Natur, oferując konsumentom przepisy oparte na całkowicie naturalnych składnikach: mieszankach warzyw, ziół, przypraw i soli morskiej. To produkty najwyższej jakości, odpowiadające na wszystkie polskie i światowe trendy.

W przyszłości planujemy dalsze rozszerzanie naszego portfolio, zwiększanie zainteresowania konsumentów naszymi markami i inspirowanie ich do codziennego korzystania z produktów Podravka. Ponieważ Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla grupy, jesteśmy w procesie ciągłej innowacji, prowadzimy badania i znajdujemy najlepsze rozwiązania dla lokalnych konsumentów.

Jaki jest polski konsument? Czego oczekuje od jedzenia? Jak zmienił się jego smak i świadomość na przestrzeni lat? Jak dzisiaj reagujesz na jego kulinarne potrzeby? Jak to robi Podravka?

Polscy konsumenci są bardzo wymagający, oczekują smacznego, zdrowego jedzenia wysokiej jakości w przystępnej cenie. Wiedza na temat żywności cały czas rośnie, a wraz z nią – oczekiwania. Polscy konsumenci szukają nowych smaków i inspiracji w kuchniach z innych krajów, ale nadal tradycja i smaki znane z kuchni mamy lub babci są dla nich ważne. Polskie preferencje smakowe uległy zmianie, między innymi dzięki cyfryzacji i zwiększeniu dostępności produktów z całego świata.

Śledzimy zarazem światowe trendy i dostosowujemy je do lokalnych upodobań. Przykładem takich działań jest wprowadzenie nowego makaronu, który jest gotowy za 2 minuty, makaronu pełnoziarnistego, nowych 3 smaków pasty ajvar i wielu różnych przypraw.

Podravka posiada własny dział badań i rozwoju odpowiedzialny za wytwarzanie produktów najlepszej jakości zgodnie ze wszystkimi trendami. Używamy wyłącznie najwyższej jakości składników od zaufanych dostawców. Wysoka jakość jest dla nas priorytetem, ponieważ konsument jest naszym królem. 

© Portal Spożywczy 2019-12-14 16:15:46