Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

TRENDBOOK 2019 #inspiracje #wartości #koncepty #kulinaria

XII edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu towarzyszyła premiera #Trendbooka, publikacji, która wskazuje, jakie zjawiska i wartości będą najmocniej wpływały na świadomość konsumentów, a tym samym kształt rynku spożywczego, handlowego i gastronomicznego w najbliższych latach.

TRENDBOOK 2019 #inspiracje #wartości #koncepty #kulinaria

- Żyjemy w czasach, kiedy produkcja żywności, jej sprzedaż i konsumpcja stały się wyrazem wyznawanej ideologii. Marki zamiast fanów, budują społeczność wyznawców, zaś producenci przeszli drogę od dostarczania na rynek produktów do kreowania wzorców ideologicznych. Oznacza to, że dla podejmowania decyzji biznesowych kluczowe stają się informacje, jakim wartościom podporządkowują swoje życie konsumenci. W Trendbooku wypunktowaliśmy 9 z nich: #autentyczność, #personalizacja, #noplastic, #wege, #respectfood, #health 2.0., #bezy, #streetfood, #delivery - mówi Magdalena Brzózka, redaktor prowadząca horecatrends.pl oraz portalspozywczy.pl.

- Oddajemy w Państwa ręce publikację, która obok tematów związanych ze zrównoważonym rozwojem firm w oparciu o wartości istotne dla konsumentów wskazuje na głębokie przemiany w świadomości żywieniowej i podejściu do jedzenia. Wiele firm upatruje przyszłości rynku spożywczego w żywności opartej na diecie roślinnej oraz wykluczającej, np. bezlgutenowej, bezcukrowej, bezlaktozowej. To efekt poszukiwania przez konsumentów diety idealnej, która uspokoi ich obawy związane z wpływem przetworzonej żywności na zdrowie. Czy producenci będą w stanie ukoić lęki konsumentów? Jedną z odpowiedzi niewątpliwie jest tworzenie oferty w oparciu o autentyczność, która buduje zaufanie, a w dłuższej perspektywie lojalność klientów. Kolejną odpowiedzią jest szacunek do zasobów jakimi dysponuje planeta. Tu jednak jesteśmy na początku drogi, co oznacza, że trendy #noplastic i #zerowaste oraz #respectfood długofalowo odcisną ślad na funkcjonowaniu i ofercie branży FMCG - mówi Edyta Kochlewska, redaktor naczelna magazynu Rynek Spożywczy.

O wymienionych tendencjach przez cały rok informujemy w serwisach: horecatrends.pl, dlahandlu.pl, portalspozywczy.pl, zamieszczając komentarze ekspertów, analizy i raporty, a także prognozy dotyczące innowacji, które mają szansę stać się żywnością przyszłości.

#Trendbook jest częścią Strefy Premium. Wybierając roczny abonament, otrzymasz plik gratis. Zyskasz również dostęp do cyklicznych rankingów, raportów oraz innych zasobów naszego portalu. Szczegółowe informacje o Strefie Premium znajdziesz tutaj.

© Portal Spożywczy 2019-11-20 05:06:49