666 Drukuj
Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Badanie: W tym roku co trzeci prezent zostanie kupiony za pomocą smartfona lub tabletu

Zakupy świąteczne robione w ostatniej chwili to jeden z powodów niepotrzebnego stresu w okresie przedświątecznym. Część konsumentów przeniosła się już do Internetu i w ten sposób unika kolejek.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 03-12-2019, 18:29
fot. unsplash

Według badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie PayPal, 22 proc. globalnych konsumentów nie czuje się wystarczająco bezpiecznie robiąc zakupy w mediach społecznościowych, a 51 proc. nadal ma obawy związane z bezpieczeństwem podczas robienia zakupów przez telefon.

– Już nawet 95 proc. konsumentów na świecie kupuje online, a niemal trzy czwarte (71 proc.) wykorzystuje do tego telefon komórkowy. Równocześnie tylko 60 proc. firm jest na to gotowych – to ogromne wyzwanie. Wyjście naprzeciw klientom kupującym za pośrednictwem telefonu czy tabletu może doprowadzić do zmniejszenia liczby porzuconych koszyków i wzrostu sprzedaży nawet o 15 procent – zauważa Marcin Glogowski, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

Niemal połowa konsumentów na świecie (44 proc.) uważa, że zakupy smartfonem nie sprawiają im problemów, a 43 proc. wręcz uznaje to za oszczędność czasu. Jak wynika z badania PayPal, globalnie najczęściej kupujemy w czasie wolnym z domu (65 proc.) i leżąc w łóżku (34 proc.). Mobilna rewolucja zmieniła nie tylko nawyki klientów w sieci, ale także ich zachowania w sklepach stacjonarnych – w ciągu ostatnich 6 miesięcy już połowa konsumentów na świecie zapłaciła zbliżeniowo.

Dzisiejsi konsumenci są otwarci na innowacje i szybko przyzwyczają się do nowinek, takich jak handel za pośrednictwem platform społecznościowych. W ciągu ostatnich 6 miesięcy już 30 proc. konsumentów na świecie kupiło coś w ten sposób. Wśród Polaków regularnie odwiedzających media społecznościowe aż 38 proc. często korzysta z przycisku „Kup”. Najczęściej robią to osoby młode w wieku 18-34 lat.

Powoli, ale systematycznie wchodzimy w świat etycznych zakupów: na świecie w ciągu ostatniego roku, już co dziesiąty klient kupił produkt dlatego, że powstał w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Jest to szczególnie ważne dla kobiet i osób w wieku 18-34 lat – 14 proc. osób z pokolenia Z (18-24 lat) i 11 proc. reprezentantów pokolenia Y (19-39 lat) twierdzi, że zrezygnowało z zakupu ze względu na kwestie etyczne.

Już 55 proc. globalnych e-kupujących robi zakupy w zagranicznych sklepach – szukają tam lepszych cen (53 proc.) i produktów niedostępnych lokalnie (33 proc.). Z drugiej strony, 66 proc. kupujących w sieci deklaruje, że woli wspierać lokalne firmy – szczególnie w okresie świątecznym. W okresie przedświątecznym coraz więcej konsumentów szuka oryginalnych, ręcznie wykonanych prezentów, co powinno wpłynąć na wzrost popularności zakupów u lokalnych dostawców.

© Portal Spożywczy 2020-01-25 20:51:15