Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

Coca-Cola o podatku cukrowym: 50 gr na litr napoju jest jedną z najwyższych stawek w Europie

Wśród najważniejszych postulatów Coca-Cola HBC Polska przeciwko wprowadzeniu tzw. podatku cukrowego są: wydłużenie vacatio legis, obniżenie opłaty bazowej od każdego napoju, wyłączenie z opłat napojów z zastępnikami cukru oraz kofeiny.


Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 13-02-2020, 15:50
Coca-Cola HBC i postulaty przeciwko wprowadzeniu tzw. podatku cukrowego; fot. shutterstock.com

Coca-Cola postuluje za wydłużeniem okresu vacatio legis tak, aby branża mogła się przygotować i przeprowadzić działania reformulacyjne obniżające zawartość cukru dodanego. Postuluje 2-letni okres przygotowawczy tak jak np. w Wielkiej Brytanii.

Koncern jest także za obniżeniem opłaty "bazowej", naliczanej od każdego napoju. - Proponowane 50 gr w przeliczeniu na litr napoju jest skrajnie wysoką stawką, jedną z najwyższych w Europie i na świecie biorąc pod uwagę siłę nabywczą polskiego konsumenta. Postulujemy, aby opłata "bazowa" została obniżona do 20 gr w przeliczeniu na litr - tłumaczy Krzysztof Baczyński, kierownik ds. regulacji w Coca-Cola HBC Polska. 

Kolejnym postulatem firmy jest całkowite wyłączenie spod opłaty napojów, w których cukier został zastąpiony przez zero- lub niskokaloryczne substancje słodzące. - Substancje te zapobiegają właśnie otyłości czy nadwadze, więc objęcie ich opłatą jest pozbawione sensu i przeczy „prozdrowotnemu” celowi projektu - tłumaczy Krzysztof Baczyński.

Coca-Cola HBC Polska jest także za rozwiązaniem wyłączającym spod opłaty kofeinę, w szczególności kofeinę stosowaną jako aromat w napojach. - Substancje aktywne, jak kofeina czy tauryna, nie mają żadnego wpływu na nadwagę czy otyłość. Ponadto, kofeina używana jako aromat nie ma żadnych właściwości fizjologicznych dla organizmu, więc objęcie opłatą samego występowania substancji aktywnych, niezależnie od jej charakteru (celu stosowania), jest pozbawione uzasadnienia - mówi kierownik ds. regulacji w Coca-Cola HBC Polska. 

© Portal Spożywczy 2020-02-28 19:41:32