Wydruk strony Portalu Spożywczego - www.portalspożywczy.pl

CEDC przejmie pozostałe udziały w Whitehall Group i prawa do marki Kauffman Vodka

Koncern spirytusowy Central European Distribution Corporation podpisał wiążące warunki umowy dotyczące wykupu pozostałego udziału w Grupie Whitehall, co stanowi przyspieszoną realizację istniejącej opcji kupna typu „call" przypadającej na rok 2013. Ponadto, transakcja będzie dotyczyła nabycia globalnych praw do marki Kauffman Vodka.


Autor: pr/portalspozywczy.pl
Data: 30-11-2010, 12:04

Grupa Whitehall jest jednym z wiodących importerów i dystrybutorów win oraz napojów wysokoprocentowych z segmentu premium w Rosji, w której obecnie CEDC posiada 80 proc. udziału kapitałowego. Kauffman Vodka jest jedną z wiodących wódek z segmentu super-premium w Rosji, posiadającą silną pozycję w najbardziej ekskluzywnych restauracjach i hotelach oraz w kanale największych sieci (ang. key accounts). Marka ta jest także eksportowana do najbardziej wymagających klientów w 25 krajach.

Ostateczna cena zakupu wynosząca 91,5 mln USD obejmuje zakup całego pozostałego udziału kapitałowego oraz praw głosu, które nie są obecnie własnością CEDC, a także globalnych praw do marki Kauffman Vodka. Ok. 26 mln USD z łącznej ceny zakupu, to wartość marki wódki Kauffman, zgodnie z przewidywaniami CEDC. Pozostała część, wynosząca 65,5 mln USD, to wartość zbywanego udziału kapitałowego Grupy Whitehall oraz praw głosu.

Nabycie pakietu kontrolnego w Grupie Whitehall uzależnione jest od zgody organu antymonopolowego. Zamknięcie transakcji jest planowane w ciągu 6 tygodni i będzie finansowane częściowo w gotówce w wysokości ok. 68,5 mln USD, oraz poprzez akcje CEDC w kwocie 23,0 mln USD.

- Inwestycja zapewni nam stuprocentową własność i kontrolę zarządczą nad wszystkimi inwestycjami w Rosji, które rozpoczęliśmy w 2008 r. Dzięki nabyciu wszystkich udziałów i przejęciu kontroli zarządczej w Grupie Whitehall, będziemy mogli skonsolidować wyniki Grupy Whitehall, będącej ostatnią z trzech rosyjskich akwizycji CEDC, co zaowocuje zwiększeniem przejrzystości skonsolidowanych wyników finansowych Grupy CEDC. Spodziewamy się, że inwestycja ta wpłynie na poprawę naszych wyników w 2011 r. - powiedział William Carey, prezes CEDC.

- Uważamy, że wzrost na rynku wina oraz napojów alkoholowych typu brown spirits będzie w Rosji nadal postępował wraz ze wzrostem popularności wśród konsumentów, którzy, jak sądzimy, będą kupować te kategorie napojów alkoholowych coraz chętniej, podobnie jak miało to miejsce w Polsce w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Grupa Whitehall jest dziś jedną z wiodących spółek importowych w Rosji i uważamy, że ma ona silne portfolio produktów, które przyśpieszy nasz wzrost w tych szybko rozwijających się kategoriach - dodał William Carey.

- Równocześnie z wcześniejszą realizacją opcji typu „call", nabędziemy markę Kauffman Vodka, jak również wszystkie krajowe i międzynarodowe prawa do własności intelektualnej z nią związane, co pozwoli wypełnić lukę w obecnym portfolio CEDC w Rosji za pomocą drugiej wiodącej marki z segmentu super-premium w tym kraju. Potencjał sprzedażowy na krajowym i eksportowym rynku jest bardzo obiecujący i uważamy, że możemy przyśpieszyć wzrost w obu tych sektorach - skomentował William Carey.

© Portal Spożywczy 2019-09-20 03:53:15